احداث فضاهای آموزشی در سامان ضروری است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در نقاطی از این شهرستان که نیاز به فضای آموزشی دارد باید نسبت به احداث فضای آموزشی اقدام شود و در مدارسی که در قسمتی از فضای محوطه آن امکان کاربری تجاری وجود دارد، نسبت به تغییر کاربری اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز_ پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: پژوهش سرای سامان تخریب شده و یک خیر قصد ساخت آن را دارد اما نقشه‌ها و مقدمات کار به درستی به این فرد تحویل نشد.

وی افزود: اردوگاه کشوری دانش‌آموزی چم‌عالی در پروژه‌های سفر ریاست جمهوری تعریف شد که در جهت رفاه حال جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان سراسر کشور، استان و شهرستان مفید خواهد بود و زمینه اشتغالزایی دارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم تسریع در تکمیل نوسازی مدارس این شهرستان گفت: برای مدرسه چم‌چنگ قول صددرصدی برای معاوضه از دانشگاه علوم پزشکی دریافت شده است و باید اداره نوسازی مدارس استان اقدامات بعدی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه برای اختصاص نیروی انسانی به شهرستان سامان ضروری است، تصریح کرد: اگر امکان دارد کاربری ساختمان مدارس مازاد در شهرستان تبدیل به احسن شود؛ در نقاطی از شهرستان که نیاز به فضای آموزشی دارند نسبت به احداث فضای آموزشی اقدام شود و همچنین در مدارسی که در قسمتی از فضای محوطه آن امکان کاربری تجاری وجود دارد نسبت به تغییر کاربری و دریافت مجوز تجاری سازی برای ایجاد درآمد آموزش‌وپرورش اقدامات لازم صورت گیرد.

چهلگردی افزود: بنیاد مسکن برای روستاها تسهیلات ساخت مسکن در نظر گرفته است، اما شهرهای بیشتر از ۱۵ هزار نفر از تسهیلاتی برای ساخت مسکن برخوردار هستند که در شهرهای کوچک چندان دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های‌هادی روستایی شهرستان سامان نیز مشکلاتی دارد، تصریح کرد: طرح‌های هادی روستاهای شهر سامان به دلیل مخالفت شرکت آب منطقه‌ای مصوب نشده است و این مسئله مشکلات دیگری را در پی داشته است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: صدور اسناد مالکیت معارض توسط وزارت نیرو برای اراضی حاشیه زاینده‌رود که دارای سند مالکیت به نام اشخاص و کشاورزان بوده یکی از مشکلات اساسی مردم این شهرستان است، رسیدگی به این موضوع و ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی شهرستان سامان از خواسته‌های بحق و قانونی مردم است که درخواست پیگیری متولیان را داریم.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل جاده ساحلی سامان-قراقوش، تکمیل جاده چهار خطه سامان_تیران به عنوان کریدور ورودی از سمت استان اصفهان، احداث سالن ورزشی با تماشاگر و اعطای مجوز به کشاورزان جهت ساخت اتاقک‌های نگهبانی و انباری در باغات باید در دستور کار قرار گیرد.

چهلگردی خطاب به نمایندگان مجلس درباره معضلات شهرستان سامان گفت: تشکیل نشدن به‌موقع کمیسیون ماده ۵ مردم را با مشکل مواجه کرده است، مشکل نداشتن اسناد مفروض برای تغییر کاربری و داشتن سند اصلاحات اراضی و اثبات مالکیت نیز وجود دارد.

کد خبر 657352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.