۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
۳۰ درصد مدارس بروجن ناایمن است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: فرسودگی حدود ۳۰ درصد از مدارس بخش مرکزی شهرستان بروجن فضایی ناایمن را برای تحصیل دانش‌آموزان به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز _پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه معلمان باید همواره آموزش ببینند، اظهار کرد: در صورت مقایسه شرایط امسال با سال‌ها قبل در حوزه آموزش‌وپرورش متوجه می‌شویم که در حوزه آموزش معلمان عقب مانده‌ایم؛ لذا ضرورت دارد معلمان آموزش لازم را ببینند.

وی با بیان اینکه دو روستای گردبیشه و ده‌توت مدرسه ندارد، افزود: احداث یک باب مدرسه، احداث ساختمان دارالقرآن، کانون فرهنگی خواهران و برادران، پژوهش‌سرا و مرکز مشاوره در شهر گندمان ضروری است؛ بسیاری از مدارس آن بخش نیاز به بهسازی تجهیزات و دیوارکشی دارد و مدرسه استثنایی خیرساز گندمان نیز باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به بعضی از مشکلات حوزه آموزش‌وپرورش در بخش مرکزی شهرستان بروجن خاطرنشان کرد: تکمیل نشدن پروژه‌های مدارس جدیدالاحداث و کیفیت پایین مصالح مشکلاتی را در زمان تحویل به وجود آورده است.

صفیان با تاکید بر اینکه حدود ۳۰ درصد از مدارس بروجن برای تحصیل دانش‌آموزان ناایمن است، اضافه کرد: حدود پنج سال از زمان ساخت مجتمع فرهنگیان می‌گذرد، اما با وجود هزینه‌های چند میلیاردی سوئیت‌های آن به صورت نیمه‌کاره رها شده و در حال تخریب است.

وی تاکید کرد: با توجه به نامه‌نگاری‌ها و بازدید حضوری برخی مسئولان امر تاکنون هیچ تصمیمی برای تکمیل مجتمع فرهنگیان گرفته نشده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به پروژه‌های خیرساز مدارس سفیددشت تصریح کرد: خیران به تعهدات خود عمل کرده‌اند، اما اداره‌کل نوسازی مدارس تعهد خود را اجرایی نکرده و این پروژه‌ها رها شده است.

صفیان با بیان اینکه تعمیرات سرویس‌های بهداشتی، آسفالت و ایزوگام، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و موتورخانه در شهرستان بروجن مشکلاتی را به وجود آورده است، گفت: پیمانکاران به تعهدات خود به‌طور کامل عمل نمی‌کنند و به بهانه واریز نشدن وجه از طرف سازمان نوسازی مدارس پروژه‌ها را به صورت نیمه‌کاره رها کرده‌اند.

وی افزود: این مسئله هزینه‌های زیادی را به مدارس و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بروجن تحمیل می‌کند و تخصیص ندادن بودجه و کمبود اعتبار مشکلاتی را برای دانش‌آموزان و مدرسه به وجود آورده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به کمبود فضای آموزشی برای مدارس ابتدایی بخش بلداجی اظهار کرد: آموزشگاه‌های میثاق، بنت‌الهدی، نشاط و شهید صفیان با ظرفیت میانگین ۱۵۰ نفر در هر نوبت، به صورت دو شیفت فعالیت دارند.

کد خبر 657348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.