شفافیت ابزاری برای پیشگیری از فساد و تخلفات در سازمان محلی است

عضو شورای اسلامی شهر سمنان نقش شوراها در ارتقای شفافیت و حسابداری در مدیریت شهرها را بسیار مهم دانست و گفت: شفافیت موجب افزایش اعتماد شهروندان به سازمان محلی و بهبود عملکرد و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان می‌شود و می‌تواند به عنوان ابزاری برای پیشگیری از فساد و تخلفات در سازمان محلی عمل کند.

مهدی خراسانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شورای اسلامی شهر یک سازمان محلی است که به‌منظور مدیریت و توسعه شهرها و روستاها در ایران شکل گرفته است، اظهار کرد: این شوراها از اعضای منتخب مردم و نمایندگان محلی تشکیل می‌شوند و مسئولیت‌هایی همچون تصویب بودجه‌های شهری، تصویب طرح‌های توسعه شهری، تصویب مقررات و قوانین محلی و رسیدگی به مشکلات شهری را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر به عنوان یک سازمان محلی باید به دقت مسائل شهری را مدیریت کند و با همکاری دیگر سازمان‌ها و نهادهای مردمی، برای توسعه و بهبود شرایط شهری و ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان فعالیت کند، افزود: شورای اسلامی شهر نقش مهمی در ارتقای شفافیت و حسابداری در مدیریت شهرها دارد و به شهروندان فرصت مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مربوط به شهر خود را می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان وجود شفافیت را با اهمیت دانست و گفت: شفافیت موجب افزایش اعتماد شهروندان به سازمان محلی و بهبود عملکرد و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان می‌شود و می‌تواند به عنوان ابزاری برای پیشگیری از فساد و تخلفات در سازمان محلی عمل کند.

خراسانیان تصریح کرد: بدون شفافیت، اعضای شورای اسلامی شهر ممکن است تصمیم‌های خود را بر اساس منافع شخصی یا گروهی بگیرند و این تصمیم‌ها ممکن است به ضرر شهروندان باشد، در حالی که وجود شفافیت موجب می‌شود که شهروندان بتوانند به راحتی اطلاعات مربوط به تصمیم‌های شورای اسلامی شهر، هزینه‌ها و بودجه‌های آن را دریافت و همچون یک ناظر بر عملکرد سازمان محلی عمل کنند.

وی ادامه داد: برای افزایش شفافیت باید از ابزارها و روش‌های مختلفی همچون انتشار اطلاعات در وبگاه‌های شهری، برگزاری جلسات علنی به صورت برخط و گزارش‌گیری‌های منظم در مورد عملکرد سازمان محلی، استفاده شود.

کد خبر 657347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.