۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
چشمه سرخون آلودگی نفتی دارد

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: چشمه سرخون همچنان آلودگی نفتی دارد، لذا ضروری است به‌منظور جایگزینی منبع تامین آب شرب آن منطقه، مطالعات لازم برای انتقال آب از چشمه لندی سریع‌تر انجام شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بعضی محورهای مواصلاتی استان از جمله جاده لردگان _ خوزستان و شهرکرد_ شلمزار و همچنین تونل فارسان و تونل تنگ حونی مشکلات جدی دارد که برای حفظ سلامت و جان مردم شریف استان و جلوگیری از تصادفات مکرر ضروری است که بهسازی راه‌ها و تکمیل و احداث تونل‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تونل گردنه چری در حال پیشرفت است و اگر با همین روال پیش برود، محور اصلی برای شرق استان و غرب دشتک خواهد بود و باعث رونق اقتصادی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان بیکار هستند و در هر خانواده حدود چهار تا پنچ تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری می‌تواند منجر به اشتغال جوانان شود، همچنین با فرهنگ‌سازی، صنعت گردشگری رونق می‌گیرد و توسعه همه‌جانبه استان را رقم می‌زند که این مهم از دغدغه‌های شورای اسلامی استان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر آب نباشد به شیلات و طرح‌های کشاورزی در قلعه رشید، رستم‌آباد، کاج، ریگک و دشتک خسارات جبران ناپذیری وارد می‌شود و بخش زیادی از شهرستان اردل به کویر تبدیل خواهد شد و ضمن کاهش تولیدات، هزاران نفر نیز بیکار می‌شوند.

سلیمانی ادامه داد: دو بانده شدن جاده اردل تا فارسان از مطالبات بحق مردم است و تسریع در احداث تونل گورمیزه که مسیر مردم از اردل تا دوپلان را به طول ۸۰ کیلومتر کاهش می‌دهد، ضروری است.

وی تصریح کرد: چشمه سرخون همچنان آلودگی نفتی دارد که لازم است به‌منظور جایگزینی منبع تأمین آب شرب آن منطقه، مطالعات لازم برای انتقال آب از چشمه لندی سریع‌تر انجام شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری همچنین مشکل آب دشتک آلیکوه، مشکلات بهداشتی درمانی و اختصاص دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان اردل و شبانه‌روزی‌کردن درمانگاه لیرابی را پیگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در شهرستان‌ها بر اساس عدالت توزیع نشده است، اضافه کرد: شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان کمترین سرانه ورزشی را دارند، در صورتی که در کشور میانگین سرانه ورزشی یک مترمربع به ازای هر نفر است، لذا برای رفع مشکلات ورزشکاران استان، همه دست در دست هم می‌دهیم و با حمایت‌های همه‌جانبه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا ورزشکاران استان روز به روز پیشرفت کنند.

سلیمانی با بیان اینکه یکی از ارکان توسعه پایدار در نظام‌های سیاسی دنیا مشارکت مردم در سیاست از طریق نهادهای واسط بین دولت و مردم است، اضافه کرد: اگر بهترین دولت‌ها و کارآمدترین سیاست‌ها را داشته باشیم تا حلقه واسط و ارتباط بین دولت و مردم شکل نگیرد، دولت نمی‌تواند سیاست‌ها و برنامه‌های خود را اجرایی کند.

کد خبر 657332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.