خزعلی: لایحه ارتقای امنیت زنان سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اگر لایحه ارتقای امنیت زنان درست آموزش داده و اجرا شود هم قدرت پیشگیری دارد و هم منجر به تحکیم بنیان خانواده و ارتقای جایگاه زنان در خانواده می‌شود.

به گزارش ایمنا، انسیه خزعلی در نشست خبری روزنامه اطلاعات، اظهار کرد: مطابق آیه شریفه «و عاشروهن بالمعروف»، مفاد حمایتی از زنان که در این لایحه وجود دارد دارای سند قرآنی و روایی است. یکی از مفاد لایحه ارتقای امنیت زنان این است که اگر مردی همسر خود را از خانه بیرون کند مرتکب جرم شده است.

وی افزود: نکته غالب در این لایحه، پیشگیری از بروز اختلاف و سوء رفتار جهت تحکیم بنیان خانواده است.

خزعلی تأکید کرد: یکی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب در سه دهه گذشته همواره بر آن تاکید داشتند مسئله جلوگیری از ظلم به زن بود. در همین راستا پیش‌نویس این لایحه تدوین شد و رفت و برگشت‌های متعددی داشت. در نهایت با اهتمامی که در دولت سیزدهم انجام شد و با همکاری مجلس کلیات آن به تصویب رسید و امیدواریم خلاهای آن نیز رفع شود.

معاون امور زنان و خانواده گفت: لایحه ارتقای امنیت زنان که معتقدم باید تکمیل شود، اگر درست آموزش داده و اجرا شود هم قدرت پیشگیری دارد و هم منجر به تحکیم بنیان خانواده و ارتقای جایگاه زنان در خانواده می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 657306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.