خدمات الکترونیکی در آموزش و پرورش اصفهان توسعه می‌یابد

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از تغییر سامانه اتوماسیون این اداره کل خبر داد و گفت: از ابتدای خردادماه امسال جابه‌جایی سامانه اتوماسیون اداری انجام خواهد شد.

مهدی کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه از روز شنبه _نهم اردیبهشت‌ماه_ برای همه کارکنان اداری آموزش و پرورش استان و مدیران واحدهای آموزشی و تربیتی کارگاه‌های آموزش کار با اتوماسیون و فرایندهای جدید آن برگزار خواهد شد، اظهار کرد: به مدت ۱۶ ساعت برای کارشناسان فناوری ادارات، هشت ساعت برای کارشناسان دبیرخانه‌های ادارات و دو تا چهار ساعت برای سایر کارکنان اداری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تغییر سامانه اتوماسیون اداری این اداره کل از خرداد سال جاری، افزود: کارگاه‌هایی برای آموزش کار با سامانه جدید در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان زمان برگزاری این کارگاه‌ها را بر اساس جدول زمان‌بندی حاضر شده دانست و تصریح کرد: در مجموع در این کارگاه‌ها که از نهم تا بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، بالغ بر ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش به همکاران اداری و مدیران واحدهای آموزشی و تربیتی ارائه خواهد شد.

وی گفت: پس از افتتاح این سامانه، همه مکاتبات با این سیستم انجام خواهد شد و سپس به‌عنوان گام دوم پروژه به سمت مکانیزه کردن تمام فرایندهای اداری در سطح استان خواهیم رفت. قرارداد این مرحله از کار نیز بسته شده و کارهای فنی آن در حال انجام است تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید بتوانیم آن را در اختیار فرهنگیان و عموم مردم قرار دهیم.

کیانی اضافه کرد: با این اقدام، سامانه‌ای متشکل از اتوماسیون اداری، فرایندهای استانی و شهروند الکترونیک خواهیم داشت که کمک می‌کند تمام فرایندهای درونی آموزش و پرورش شامل مرخصی، مأموریت، تکمیل فرم‌های مختلف، ارتباط بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش، تکمیل و بررسی فرم‌های امتیازبندی به‌صورت مکانیزه انجام شود.

وی افزایش سرعت مکاتبات اداری و صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف کاغذ را از جمله مزایای این طرح دانست و افزود: شهروند الکترونیک نیز بخش دیگری از سامانه جدید است که باعث می‌شود شهروندان برای انجام کارهای خود به صورت برخط و غیرحضوری با آموزش و پرورش در ارتباط باشند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان فراهم شدن امکان رصد کامل وضعیت بررسی درخواست ارائه شده توسط فرد درخواست‌دهنده را از جمله مزایای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: این اقدام، گام بلندی در راستای تحقق دولت الکترونیک در حوزه آموزش و پرورش استان اصفهان خواهد بود.

کد خبر 657229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.