چطور از امکانات کلبه باخبر شویم؟

 کسانی که به شمال سفرکرده‌اند به‌خوبی می‌دانند که برای اجاره خانه انتخاب‌های بی‌شماری در پیش رویشان قرار دارد. برفرض می‌توانند یک کلبه در دل جنگل را برای تفریحات خود در نظر داشته باشند یا اینکه با اجاره یک هتل قید هیجان سفر را بزنند.

البته اقامتگاه‌های بوم گردی که در روستاها برای مسافران مهیا شده است نیز پارامتر دیگری است که در پیش روی شما قرار دارد. بااین‌وجود در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون اجاره کلبه در اولسبلانگاه یکی از مناطق ییلاقی شمال مطالبی را با شما در میان بگذاریم. اصلاً می‌خواهیم از خدمات رفاهی اولیه‌ای که هر کلبه باید داشته باشد با شما بگویم تا پیش از اجاره با این مهم آشنایی داشته باشید. بدون تردید با خواندن این مقاله ساده‌تر از هر زمان دیگری می‌توانید در کلبه‌های جنگلی با امکانات رفاهی کامل اقامت داشته باشید.

اولسبلانگاه کجای ایران واقع‌شده است؟

اولسبلانگاه یکی از روستاهای است که در نزدیکی ماسال واقع‌شده است و اولین پیشنهاد برای کسانی است که به گیلان سفر می‌کنند. شاید از خود بپرسید که روستای ییلاقی اولسبلانگاه چه چیزی برای تماشا دارد که به شما معرفی می‌شود. این روستا ازلحاظ آب‌وهوای در ارتفاعات ماسال واقع‌شده است و یکی از بهترین تجربه‌های سفر و اجاره کلبه در اولسبلانگاه را به شما هدیه می‌دهد. دشتی با سبزه پوشیده شده است و آن‌سوتر به‌راحتی می‌توانید حرکت ابرها را مشاهده کنید. وجود کلبه‌های چوبی پراکنده یکی از اصلی‌ترین دلایل چشم‌نواز شدن این منطقه به شمار می‌آید. البته اگر می‌خواهید محیط بکر و دست‌نخورده‌ای را در شمال شاهد باشید و عکس‌های یادگاری خود را با آن به ثبت برسانید حتماً به این منطقه سری بزنید. شمال مناطق بکر و دست‌نخورده بسیار دارد و یکی از این منطقه‌ها اولسبلانگاه است که برای معرفی موقعیت مکانی و خدمات رفاهی آن بهتر است با ما همراه شوید.

چطور از امکانات کلبه باخبر شویم؟

کلبه جنگلی اولسبلانگاه باید مجهز به چه خدماتی باشد؟

وقتی قرار است به سفر برویم بدون شک مهیا بودن همه خدمات رفاهی سبب می‌شود تجربه خوبی را در طول سفر داشته باشیم. از همین رو اولین نیازهای که وجود آن‌ها امری ضروری محسوب می‌شود شامل آب‌لوله‌کشی، برق و روشنایی، کولرآبی، جاروبرقی، اتو، اجاق، گاز، تلفن، تلویزیون، سرویس فرنگی، وسایل گرمایشی، ماشین لباسشویی، وسایل رفاهی اولیه در آشپزخانه، اتاق‌خواب و اتاق نشیمن است. از قبیل تخت خواب، مبل، فرش و پتو رختخواب که قطعاً با حذف این موارد قدری اقامت در هر مکانی نیاز به شمار می‌آید. مخصوصاً اگر قرار باشد در کلبه‌ای در دل جنگل باشیم و به سطح شهر دسترسی نداشته باشیم و برای اجاره کلبه در اولسبلانگاه اقدام کرده باشیم. بر اساس نظر توریست‌های این منطقه تجربه زندگی در یک روستای ییلاقی همراه با غذاهای محلی آن منطقه هیچ کمبودی را از منظر نبود برخی از امکانات در پیش چشم شما پررنگ و سخت نمی‌کند.

امکانات کلبه جنگلی اولسبلانگاه را بشناسیم

زندگی مدرن سبب شده است تا ما در راحتی کامل به سر ببریم. از همین رو برای ما دشوار است در منطقه‌ای اقامت داشته باشیم که خبری از آب و برق در آن نیست. ازآنجایی‌که اولسبلانگاه در یک منطقه سخت و صعب‌العبور واقع‌شده است. در همین ابتدا باید بگویم تجهیزات شهری در این منطقه هنوز به‌خوبی مهیا نشده است. به‌عنوان‌مثال برق روستا با پنل‌های خورشید و موتوربرق تأمین می‌شود یا اینکه آب از طریق چشمه‌های که در دل این ییلاق خوش آب هوا هست مهیا می‌شود؛ اما شما اگر به این منطقه سفر داشتید چطور باید خود را با شرایط وقف دهید. با ما همراه باشید تا در این زمینه شمارا راهنمایی کنیم. توصیه می‌شود از کشیدن سیگار در این کلبه‌های چوبی صرفه نظر کنید چون ممکن است سبب بروز حادثه شود.

چطور از امکانات کلبه باخبر شویم؟

چطور کمبودهای کلبه جنگلی اولسبلانگاه جبران می‌شود؟

همان‌طور که در طول مقاله اشاره شد اولسبلانگاه یکی از مناطق ییلاقی است که در دل کوه و جنگل واقع‌شده است. پس اینکه ما در این منطقه می‌توانیم صفرتا صد خدمات رفاهی را دریافت کنیم امری دور از باور است. چون مردم این روستا خود به دلیل شرایط سخت زندگی و صدالبته بکر و دست‌نخورده ماشینی هنوز برخی از خدمات رفاهی را به دست نیاورده‌اند. بدون شک خیلی زیبا می‌شود وقتی ساعت دوازده شب موتوربرق‌های که برای تأمین برق منطقه کار می‌کردند خاموش می‌شوند و مسافرها با در دست داشتن چراغ‌قوه همراه با محلی‌ها به گشت‌وگذار در این منطقه می‌پردازند. یا اینکه برای تأمین آب روزها به سرچشمه می‌روند تا آب تانکر که در اختیار آن‌ها قرار داده‌شده است را پر کنند. همچنین وجود آنتن اینترنت هم در این منطقه بسیار ضعیف است پس پول نقد با خود برای ورود به منطقه همراه داشته باشید تا معطل جواب دهی کارت‌خوان نشوید.

کلام آخر پیرامون خدمات رفاهی داخل کلبه اولسبلانگاه

همان‌طور که اشاره شد هرکسی از اجاره کلبه در اولسبلانگاه در طول سفر توقعات اولیه‌ای را دارد. برفرض برخی با نبود اینترنت در محیط به‌راحتی سر می‌کنند و با گشت‌وگذار در طبیعت روح خود را جلا می‌دهند و برخی فاصله گرفتن از این دنیا برای آن‌ها قدری سخت است. پس می‌توانید با یک سؤال ساده از محلی‌ها در همان بدو ورود از شرایط نت در منطقه مطلع شوید. یا اینکه وجود سرویس بهداشتی مجهز به سشوار، وسایل بهداشتی و آرایشی در دل جنگل قدری غیر منطقه است. تنها چیزی که در یک کلبه ۵۰ متری برای شما مهیا است خدمات اولیه موجود در آشپزخانه مثل گاز و یخچال و مبل در اتاق نشیمن و تخت خواب در اتاق‌خواب است که بدون پرسش با یک‌چشم انداخت قابل روئیت است. پس اگر توقع سلف‌سرویس وعده‌های غذایی ناهار و شام خود را ندارید و می‌خواهید در دل جنگل یک غذای محلی را همراه با اعضای خانواده خود طبخ کنید و نوش جان‌کنید به این منطقه سری بزنید.

کد خبر 657187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.