رویکرد دیجیتالی شهر رومانیایی در حوزه حمل‌ونقل

مدیران شهر کلوژ-نپوکا در رومانی بر اساس استراتژی دیجیتالی شهر، سامانه‌ای را طراحی کردند که شهروندان می‌توانند از طریق آن، به یک پلتفرم «داده باز» دسترسی داشته باشند که علاوه بر کسب اطلاعات مورد نیاز حمل‌ونقل عمومی، در مورد چگونگی بهتر کردن حمل‌ونقل عمومی نیز نظرات خود را ارائه دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات کلوژ-نپوکای رومانی یک افزونه دیجیتالی جدید را برای شهروندانی که روزانه با وسایل نقلیه عمومی سفر می‌کنند، اعلام کردند. این شهر یک پلتفرم «داده باز» را برای اطلاعات سفر از جمله مسیرها، ایستگاه‌ها، برنامه‌ریزی سفر، وضعیت رانندگان و جدول زمانی برای شهروندان فراهم کرده است.

طبق بیانیه‌ای رسمی، این پلتفرم لوکیشن‌های (مکان‌های) بی‌درنگ را برای همه اتوبوس‌ها فراهم می‌کند که هر ۲۰ ثانیه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود. این افزونه به مسافران اطلاعات بسیار دقیقی در مورد اتوبوس‌های فعال در خطوط مورد نظر آنها ارائه می‌دهد. این اقدام بخشی از استراتژی دیجیتالی شدن کلوژ-نپوکا است که بر ارائه مجموعه‌های داده باز به عموم و سایر افراد ذی‌نفع متمرکز است.

به طور خاص، هدف این اقدام، تقویت شاخص‌های کیفیت زندگی شهری در طولانی‌مدت همچنین تقویت ارتباط بین شهروندان و بخش حمل‌ونقل عمومی برای بهبود شرایط جابه‌جایی است.

رویکرد دیجیتالی شهر رومانیایی در حوزه حمل‌ونقل

امیل بوک، شهردارکلوژ نپوکا، در بیانیه‌ای گفت: "من، جامعه، افراد و شرکت‌های علاقه‌مند به بهبود کیفیت زندگی شهری را تشویق می‌کنم به پرتال Open Data دسترسی داشته باشند و برای شناسایی نیازهای شهروندان و توسعه خدمات و محصولات جدید برای جابه‌جایی، کیفیت هوا، کاهش زمان صرف شده در ترافیک یا ایجاد مشاغل جدید همکاری کنند."

شرکت حمل‌ونقل عمومی کلوژ-نپوکا و مقامات محلی یک برنامه مشارکتی را نیز راه‌اندازی کردند که به مدیریت ناوگان بیش از ۴۰۰ وسیله نقلیه کمک می‌کند. این مشارکت، مقامات حمل‌ونقل را در خودکارسازی عملیات روزانه یاری می‌کند.

مسئولان کلوژنوپکا برای ترویج استفاده از حمل‌ونقل عمومی، تاکنون اقدامات خلاق بسیاری انجام داده‌اند. پیش از این نیز، مسئولان دستگاهی را در ایستگاه‌های شهر تعبیه کردند که شهروندان می‌توانستند با انجام ورزش در مقابل آن (بشین، پاشو) بلیت رایگان دریافت کنند. این ابتکار باعث استقبال بسیاری از رومانیایی‌ها شد و میزان استفاده از حمل‌ونقل عمومی افزایش یافت. این اقدام علاوه بر ترویج تردد سبز، اهمیت سلامت را به شهروندان گوشزد می‌کرد.

رویکرد دیجیتالی شهر رومانیایی در حوزه حمل‌ونقل

کد خبر 657119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.