برگزاری آئین‌های نکوداشت مفاخر، گامی مهم برای معرفی هویت اصیل شهرهای ایران

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: مدیریت شهری این شهر در دوره ششم بزرگداشت و معرفی مفاخر و چهره‌های شاخص شهر را در اولویت مباحث فرهنگی قرار داده است، چراکه این افراد در طول سال‌های متمادی نقش بسزایی در توسعه، ترویج فرهنگ و غنای فرهنگی این شهر داشته‌اند اما بسیاری از آن‌ها همچنان گمنام هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی سلیمیان امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در جمع نخبگان زرین‌شهر، یکی از مباحث مهم در فرهنگ‌سازی را زنده نگه‌داشتن نام بزرگان و مفاخر شهرهای ایران دانست و اظهار کرد: شهرداری‌ها در مسیر ادای احترام و زنده نگه‌داشتن نام و یاد چهره‌های شاخص و شهدای والامقام شهرهای ایران اقدام به نام‌گذاری معابر شهر و اماکن فرهنگی، ساخت و نصب سردیس و تندیس می‌کنند اما باید به این نکته کلیدی توجه داشت در کنار انجام چنین اقداماتی، شناسایی، ثبت و نگارش تاریخ شفاهی همچنین برگزاری بزرگداشت برای بزرگان و مفاخر زنده شهر به‌عنوان گنجینه‌های زنده شهر باعث تداوم حفظ این داشته ارزشمند و معرفی آن‌ها به نسل حاضر و آینده خواهد شد.

وی یکی از افتخارات خطه طلایی ایران را داشتن مفاخر همچنین چهره‌های شاخص و مردمی این شهر دانست و افزود: زرین‌شهر زادگاه چهره‌های شاخص و بین‌المللی همچون شیخ مرتضی ریزی بوده است که در زهد، تقوا و مبارزه با استعمار شهره عام و خاص بود و توانست قله‌های علم و تقوا را فتح کند و عهده‌دار مرجعیت شیعه شود.

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر تصریح کرد: چهره‌های ماندگار دیگری همچون حکیم فخرالاطبا، حکیم شفائی‌ریز و استاد علی پرورش در این شهر نخبه‌پرور زندگی می‌کردند و چنانچه در مسیر معرفی چنین شخصیت‌های ارزنده‌ای حرکت کنیم، شهروندان به‌ویژه نسل جدید از فرهنگ، هنر و ادب این چهره‌های فرهیخته الگوبرداری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هویت تاریخی یک شهر زمانی شکوفا می‌شود که یاد بزرگان و مفاخر آن همواره نکوداشته شود، ادامه داد: مدیریت شهری زرین‌شهر در دوره ششم بزرگداشت و معرفی مفاخر و چهره‌های شاخص شهر را در اولویت مباحث فرهنگی قرار داده است، چراکه این افراد در طول سال‌های متمادی نقش برجسته و بسزایی را در توسعه، ترویج فرهنگ و غنای فرهنگی این شهر داشته‌اند اما بسیاری از آن‌ها همچنان گمنام هستند.

سلیمیان اضافه کرد: در روند شناسایی مفاخر، مشاهیر و بزرگان نخبگانی همچون حاج سیدرضا میرصفایی، کسبه، مربیان قرآنی و معتمدان شهر نیز شناسایی شدند که جزو مفاخر زنده شهر هستند و در عین فرزانگی و رسیدن به سنین کهن‌سالی همچنان دست از فعالیت برنداشته‌اند و مشغول آموزش و رفع مشکلات شهروندان در خطه طلایی ایران هستند.

وی برگزاری آئین‌های نکوداشت را گامی مهم و مؤثر برای معرفی فرهنگی غنی و هویت اصیل شهرهای ایران دانست و تصریح کرد: برگزاری آئین نکوداشت، سنت مبارکی برای مفاخر زنده شهر است و ثمرات بسیاری همچون مانایی و ماندگاری فرهنگ و تمدن زرین‌شهر را به همراه دارد.

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر خاطرنشان کرد: از عموم شهروندان دعوت می‌شود در این آئین نکوداشت که فردا _پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه_ در مسجد حمزه برگزار خواهد شد، حضور پیدا کنند، چراکه حضور در اینگونه بزرگداشت‌ها در دل خود هویت‌سازی و ارزش‌گذاری دارد و اعتماد به نفس عمومی را افزایش خواهد داد.

کد خبر 657098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.