کاهش آلودگی صوتی بروکسل با ممنوعیت پروازهای شبانه

شورای شهر بروکسل در بلژیک به ممنوعیت پروازهای شبانه بر فراز آسمان شهر رأی مثبت داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر بروکسل در تلاش برای محدود کردن آلودگی صوتی در اطراف فرودگاه شهر، ضمن اشاره به فرمان ممنوعیت سروصدا در منطقه بروکسل، مصوبه بیست‌وهفتم می ۱۹۹۹، طرحی برای ممنوعیت پروازهای شبانه را به تصویب رساند. فرمان یادشده خواستار انطباق با قوانین شهر و اتخاذ یک تصمیم دادگاهی نهایی و لازم‌الاجرا به جای تعیین مجازات‌های مالی است.

شورا اعلام کرد که ساکنان شمال پایتخت بلژیک مدت زیادی است که از مزاحمت‌های صوتی ناشی از پرواز هواپیماها طی شب در این ناحیه شکایت دارند و شورای شهر ضمن رسیدگی به این شکایات، طرحی به تصویب رسانده است که به‌طور رسمی از دولت فدرال درخواست می‌کند به استثنای شرایط اضطراری که در قانون تعیین شده است، پروازها بر فراز آسمان شهر را بین ساعت ۱۰ شب تا هفت صبح ممنوع کند. شورا تصریح کرد که این طرح توسط اکثریت حاکم و شورای اپوزیسیون مورد تأیید قرار گرفته است.

کاهش آلودگی صوتی بروکسل با ممنوعیت پروازهای شبانه

شورای شهر بروکسل در کنار دستورالعمل‌های ممنوعیت شبانه، خواستار محدودیت سالانه تعداد پروازها به و از فرودگاه بروکسل بر اساس مسائل بهداشتی، زیست‌محیطی و اقتصادی است و از مقامات شهری درخواست دارد تردد هواپیماهای قدیمی را که از آستانه‌های صوتی خاص فراتر می‌روند، به‌طور کامل ممنوع کنند.

شورا در این طرح همچنین از دولت خواسته است تا به منظور رعایت منافع عمومی، سلامت جمعی و ایمنی مردم، تا حد امکان اصل اجتناب از پروازها بر فراز مناطق پرجمعیت را حفظ کند.

شورای شهر در نهایت از دولت فدرال خواسته است که یک نهاد نظارتی کاملاً مستقل ایجاد کند تا از اجرای صحیح رویه‌ها و اجرای کامل تحریم‌های کافی برای هرگونه فقدان انطباق با مقررات حاکم بر مسیرهای هوایی اطمینان حاصل کند.

کاهش آلودگی صوتی بروکسل با ممنوعیت پروازهای شبانه

کد خبر 657049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.