واشنگتن مدت‌هاست بی‌طرفی خود در خاورمیانه را از دست داده است

وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: واشنگتن مدت‌هاست که وضعیت بی طرفی خود درباره تحولات خاورمیانه را از دست داده است.

به گزارش ایمنا، سرگئی لاوروف روز سه‌شنبه در سخنانی اظهار کرد: رویدادهای کرانه باختری، نوار غزه و بیت المقدس شرقی تنش در منطقه را به سطح بسیار خطرناکی رسانده است.

وی درباره اوضاع در منطقه غرب آسیا افزود: «واشنگتن به دنبال آن است که تنها حامی حل و فصل صلح در خاورمیانه باشد، هرچند که مدت هاست وضعیت بی طرف خود را از دست داده است».

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: «آمریکا وقیحانه از موضوع اوکراین سوء استفاده می‌کند تا با تهدید و منحرف کردن توجه‌ها از خاورمیانه، کشورهای در حال توسعه را به سمت خود جذب کند».

لاوروف در ادامه تاکید کرد: «ما نباید چشم‌های خود را به روی سرعت بی‌سابقه شهرک‌سازی‌های اسرائیل ببندیم».

روسیه طی ماه جار میلادی ریاست شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد. لاوروف از روز گذشته با حضور در نیویورک، ریاست تعدادی از نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده گرفته است.

وی در حاشیه نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل به خبرنگاران گفت، بسیار خوب خواهد بود اگر سازمان ملل مقرهای خود را از نیویورک به هر جای دیگر ببرد.

لاوروف در پاسخ به سوالی درباره امکان تغییر مکان مقرهای سازمان ملل گفت: فکر می‌کنم خوب باشد.

پیش از آن «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، ایده تغییر مقرهای سازمان ملل از نیویورک به یک کشور دیگر را قابل ارزیابی و ملاحضات بیشتر خوانده بود.

وی با اشاره به مشکل صدور ویزا از طرف آمریکا برای هیات‌های دیپلماتیک و تیم‌های رسانه‌ای کشورهای مختلف گفته، روسیه در مشکل صدور ویزا از سوی آمریکا به عنوان میزبان سازمان ملل تنها نیست.

پسکوف در مورد وضعیت عدم صدور روادید برای خبرنگاران روسی برای کار در سازمان ملل، گفت که این موضوعی برای گفت‌وگوی جدی است، از جمله با کشورهایی که شکایت‌های جدی از این موضوع دارند.

منبع: فارس

کد خبر 657035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.