مرحله اول مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته با حواشی همراه شد

مرحله نخست رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته در بخش آقایان امروز آغاز شد که البته برخی حواشی نیز با خود به‌دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله اول انتخابی تیم ملی کاراته مردان از صبح امروز _سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه_ با حضور چهار نفر سکونشینان مسابقات قهرمانی کشور، نفرات اعزامی به کشورهای اسلامی قونیه و مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان و همچنین نفرات اول امیدهای جهان و آسیا در سال ۲۰۲۲ آغاز شد. این رقابت‌ها طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه در بخش مردان و هفتم اردیبهشت‌ماه نیز در بخش بانوان برگزار می‌شود.

رقابت در اوزان ۶۰-، ۷۵-، ۸۴- امروز سه‌شنبه و اوزان ۶۷-، ۸۴+ نیز فردا چهارشنبه و همچنین اوزان ۵۰-، ۵۵-، ۶۱-، ۶۸-، ۶۸+ بانوان نیز روز پنج‌شنبه به‌صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد و ارفاق وزن نیز یک کیلوگرم خواهد بود.

گفتنی است در مسابقات امروز سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته همراه با سایر مسولان، محسن آشوری سرپرست نایب‌رئیسی، مومنی دبیر فدراسیون، کیکاووس سعیدی دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک و پیشکسوتان کاراته، شهاب سلطانی پیشکسوت کاراته، احمد صافی سرمربی تیم دانشگاه آزاد، علیرضا کتیرایی سرمربی تیم ملی کاراته جوانان، مسعود سیدی، مسعود رهنما و مازیار فرید خمامی از پیشکسوتان کاراته و تعدادی از پیشکسوتان در سالن مسابقات حضور دارند.

ضمن اینکه سیدشهرام هروی سرمربی پرافتخار کاراته ایران، سعید فرخی، مهدی احمدی مربیان تیم ملی بزرگسالان کنار تاتامی در جایگاه کادر فنی حضور دارند و رقابت کاراته‌کاها را از نزدیک نظارت می‌کنند.

یکی از دیدارهای حساس امروز در وزن ۷۵ کیلوگرم برگزار شد که بهمن عسگری با علی‌اصغر آسیا بری به رقابت پرداختند و بهمن عسگری با مصدومیت از ناحیه پیشانی روبرو شد و پزشکان پس از معاینه مصدومیت او را برطرف کردند و مبارزات ادامه پیدا کرد و در نهایت عسگری برنده این دیدار شد. در ادامه مسابقات، ذبیح‌الله پورشیب با امیرحسین فداکار در وزن ۸۴ -کیلوگرم به رقابت پرداختند، کاپیتان پرافتخار تیم ملی کاراته کشورمان در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ برنده این دیدار شد. در پایان این دیدار موسی گنج‌زاده که روی صندلی کوچ فداکار نشسته بود به نتیجه رقم خورد اعتراض کرد که پورشیب نیز به اعتراض گنج زاده واکنش نشان داد.

ذبیج‌الله پورشیب در ادامه اعتراضات خود، لحظه‌ای که قصد داشت از تاتامی خارج شود، مدعی شد که دو نفر از کاراته کاها در وزن ۸۴- کیلوگرم تبانی کرده‌اند تا شرایط یکی از کاراته‌کاها در جدول مسابقات بهتر شود. همچنین حافظ حافظی‌کیا قهرمان پاراکاراته آسیا در سالن مسابقات حضور دارد و از نزدیک مسابقات انتخابی را تماشا می‌کند.

به گزارش ایمنا، این مسابقات درحالی برگزار می‌شود که در پایان مبارزات، کاراته‌کاهایی که به نتایج رقم‌خورده اعتراض داشته باشند، به‌صورت کتبی اعتراض خود را به هیئت‌ژوری ارائه می‌دهند تا ویدیو چک صورت بگیرد، برای رسیدگی به اعتراض، کاراته‌کا باید مبلغ پانصد هزارتومان به حساب سازمان لیگ واریز کند و در صورت تائیدشدن اعتراض مبلغ پرداخت شده به ورزشکار عودت داده می‌شود، در غیر این صورت مبلغ به حساب سازمان لیگ واریز خواهد شد.

کد خبر 657010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.