اصفهان رتبه نخست تعداد کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در صنایع را دارد

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه ۷۲۱ کارشناس بهداشت حرفه‌ای در صنایع شاغل هستند، گفت: بر این اساس اصفهان رتبه نخست را به لحاظ تعداد کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در صنایع دارد.

علی پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هشتم اردیبهشت‌ماه روز جهانی بهداشت حرفه‌ای است، اظهار کرد: روز جهانی بهداشت حرفه‌ای امسال با شعار محیط کار ایمن و بهداشتی حق اساسی نیروی کار، برگزار می‌شود.

وی افزود: بر این اساس گروه صنعتی انتخاب روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه در شهرستان شاهین‌شهر و میمه همایشی با حضور تمام کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در صنایع استان برگزار می‌کند، این همایش با هدف تجلیل و قدردانی از زحمات این کارشناسان و به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و تجربیات آن‌ها در عرصه بهداشت حرفه‌ای در گروه صنعتی انتخاب برگزار می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: امیدواریم این همایش نقطه عطفی باشد برای اینکه همایش‌های سالانه به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه‌ای با همت صنایع بزرگ استان برگزار شود و مهارت‌ها، توانمندی‌ها و نوآوری‌هایی که در صنایع بزرگ رخ می‌دهد به اشتراک گذاشته شود.

وی اضافه کرد: در سطح استان اصفهان ۶۸ هزار و ۴۳۹ صنعت بزرگ و کوچک وجود دارد که تحت پوشش بهداشت حرفه‌ای استان اصفهان هستند، در این صنایع ۳۱۸ هزار و ۶۲۱ نفر شاغل و مشغول خدمات هستند.

پارسا گفت: در کارگاه‌ها برای حفظ سلامت محیط کار و شاغلان ۱۱۸۲ کمیته حفاظت فنی با حضور کارشناسان بهداشت حرفه‌ای به صورت مستمر تشکیل جلسه می‌دهد و این کمیته‌ها مسئولیت حفظ سلامت محیط کار و شاغلان را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه ۷۲۱ کارشناس بهداشت حرفه‌ای در صنایع شاغل هستند، افزود: بر این اساس اصفهان رتبه نخست را به لحاظ تعداد کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در صنایع دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: حدود ۲۰۰ کارشناس بهداشت حرفه‌ای و بازرس بهداشت حرفه‌ای در شبکه‌های بهداشت و درمان استان شاغل هستند که بازرسی و نظارت بر صنایع و فعالیت کارشناسان بهداشت حرفه‌ای صنایع را برعهده دارند که این نظارت‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی گفت: ۲۴ مرکز تخصصی طب کار داریم که وظیفه انجام معاینه‌های طب کار سالانه و ادواری شاغلان صنایع را انجام می‌دهند، همچنین ۲۵ شرکت فنی مهندسی بهداشت حرفه‌ای در سطح استان فعال است که وظیفه ارزیابی و پایش عوامل زیان‌آور محیط کار را دارد که نتایج این پایش‌ها و ارزیابی‌ها به گروه بهداشت حرفه‌ای بهداشت استان اصفهان توسط این شرکت‌ها ارسال می‌شود و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و اگر نیاز به مداخله برای کاهش عوامل زیان‌آور باشد با همکاری کارفرمایان صنایع اقدامات مداخله‌ای انجام می‌شود.

پارسا افزود: در راستای تحقق شعار امسال تلاش می‌کنیم محیط کار سالم را برای تمام صنایع و شاغلان آن با اولویت کاهش عوامل زیان‌آور محیط کار فراهم کنیم و با کمک و مساعدت کارشناسان بهداشت محیط و کارفرمایان محیط کار ایمن، سالم و بهداشتی را برای شاغلان فراهم کنیم.

کد خبر 656978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.