بودجه‌ای برای روستاهای بدون دهیاری پیش‌بینی نشده است

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: بودجه‌ای برای روستاهای بدون دهیاری پیش‌بینی نشده است و طرح‌های هادی روستایی در این روستاها اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول غیبی‌حاجی‌ور امروز _سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ پیرامون مشکلات روستاهای بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: بالای ۷۰ درصد روستاهای دارای دهیاری زیر ۵۰ خانوار هستند و با توجه به اینکه اعتبارات بر اساس سرانه توزیع می‌شوند اعتبارات تخصیصی به این دهیاری‌ها بسیار اندک و امکان تعریف پروژه عمرانی وجود ندارد و حتی در پرداخت حقوق دهیاران با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در روستاها کسب‌و کار وجود ندارد، افزود: هیچ‌گونه دستمزدی به شوراهای اسلامی روستاها پرداخت نمی‌شود و بیشتر شوراها پس از عضویت در شورای روستا به‌اجبار و برای تأمین معاش به شهرهای مجاور می‌روند، امکان سکونت دائم در سال وجود ندارد و از طرفی سلب عضویت آن‌ها تبعات بیشتری را به‌دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه اعتباراتی برای ساخت ساختمان دهیاری‌ها اختصاص داده نمی‌شود، تصریح کرد: این موضوع دهیاری‌ها را بلاتکلیف کرده است، تعداد پنج روستا در بخش مرکزی این شهرستان بدون هرگونه جاده ارتباطی و جاده‌های تعداد ١٣ روستای این بخش همچنان خاکی است و پوشش اینترنت در ۲۳ روستای بخش مذکور وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شناسه حقوقی شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ همچنان بلاتکلیف است، باید در روند صدور شناسه ملی شوراها تسریع به عمل آید.

غیبی‌حاجی‌ور با اشاره به افق ۱۰ ساله طرح هادی روستاها، خاطرنشان کرد: به‌دلیل مهاجرت معکوس و رشد جمعیت در روستاها تخلفات ساخت‌وساز زیاد شده است و بنیاد مسکن باید در بازنگری زودتر از موعد طرح‌های هادی اقدام کند و در زمینه الحاقات و ساخت‌و سازها با شوراهای اسلامی و دهیاران بیش از پیش همکاری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه قوت غالب روستاییان نان است، گفت: به‌دلیل اینکه سهمیه آرد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ توزیع می‌شود، سهمیه تخصیصی به روستاییان بسیار پایین است و در این زمینه نارضایتی زیادی وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه بودجه‌ای برای روستاهای بدون دهیاری پیش‌بینی نشده است وطرح‌های هادی روستایی در روستاهای بدون دهیاری اجرا نمی‌شود، گفت: نسبت به اجرای این طرح‌ها باید با مقامات ذی‌صلاح برای تأمین اعتبار و اجرای آن هماهنگی شود.

غیبی‌حاجی‌ور با اشاره به اینکه گازرسانی به مناطق شهرستان کوهرنگ، خدمت به مردم، محیط زیست، منابع طبیعی و اقتصاد است، تاکید کرد: قوانین و ضوابط موجود در واگذاری انشعابات گاز، مردم را با مشکل دریافت پروانه ساختمانی مواجه کرده است، لذا چاره‌اندیشی برای منطقه سردسیری و سوخت‌رسانی نفت سفید باید به‌صورت جدی و هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 656917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.