برگزاری شب‌ شعر «به یاد کمال» در مقبره کمال اسماعیل

رئیس دفتر تخصصی ادبیات و زبان شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان شب‌ شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران اصفهان با رویکرد جلب‌ توجه مدیران و مردم به کمال اسماعیل، برگزار می‌شود.

الهه رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: کمال‌الدین اسماعیل در بین شاعران کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اشعار این شاعر از لحاظ معنایی و ساختار به‌اندازه‌ای ویژگی مثبت داشته که حافظ بیشترین استفاده را از اشعار وی کرده و او را «خلاق‌المعانی» نامیده است.

وی افزود: کمال اسماعیل شاعری بسیار خلاق بوده و توجه بسیاری به نکات دقیق و شاعرانه در اشعارش داشته است که با برنامه‌ریزی جهت اجرای شب شعری با عنوان «به یاد کمال» در هفته فرهنگی اصفهان، به دنبال این هستیم تا مردم آشنایی بیشتری با این چهره ملی پیدا کنند و از طرفی اهتمامی از سوی برخی متولیان امر به‌ویژه شهر اصفهان برای شناساندن این شاعر به کشور صورت گیرد.

برگزاری شب‌شعر «به یاد کمال» در مقبره کمال اسماعیل

رئیس دفتر تخصصی ادبیات شهرداری اصفهان تصریح کرد: اجرای این برنامه را با سعید بیابانکی با حضور ۱۰ تن از شاعران برجسته اصفهان بر عهده دارد، همچنین سوگول مشایخی درباره شخصیت و اشعار کمال در این شب‌شعر سخنرانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: شب‌شعر به یاد کمال امروز _سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه_ ساعت ۱۹:۳۰ در مقبره کمال اسماعیل واقع در خیابان کمال، برگزار می‌شود.

رضایی درباره علت انتخاب محور کمال در این هفته فرهنگی افزود: ویژگی‌های این شاعر سبب این انتخاب شد، از طرفی این شاعر در دوره حمله مغول و دوره فقر فرهنگی و اقتصادی اصفهان نتوانسته اشعار خود به چاپ برساند و حافظ نسخه این اشعار را به دست آورده و از این اشعار حسن استفاده را کرده است.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان اضافه کرد: امسال در هفتم دی‌ماه به‌عنوان روز بزرگداشت کمال برنامه‌هایی توسط این مرکز برگزار می‌شود، همچنین استاد جمشید مظاهری در مورد کمال مطالعات ویژه و اثربخشی داشته که برنامه‌ای با حضور ایشان برگزار و از ظرفیت این بزرگوار برای سخنرانی بهره‌گیری شده است.

کد خبر 656899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.