مادرید میزبان محله کم‌انتشار اروپا

مدیران مادرید با طراحی محله جدید «انتشار صفر»، صددرصد انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از ساختمان‌ها و روشنایی عمومی را کاهش خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر مادرید در حال طراحی محله‌ای هستند که ادعا می‌شود بزرگترین منطقه توسعه شهری اروپا با انتشار صفر است که با نام «مادرید نووو نورته» شناخته خواهد شد. مادرید به عنوان یکی از شهرهای عضو برنامه «مأموریت اروپا برای شهرهای هوشمند و خنثی از نظر آب و هوا» برای اجرای پروژه جدید انتخاب شد. طرح جدید یکی از اجزای چارچوب جدید تحقیق و نوآوری اروپا با عنوان "افق اروپا" برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۷ است.

هدف اصلی این پروژه حمایت، ترویج و نشان دادن دگرگونی ۱۰۰ شهر اروپایی به سمت مفهوم بی‌طرفی آب و هوا است و آنها را تشویق می‌کند تا به مراکز آزمایش و نوآوری برای سایر شهرها تبدیل شوند.

پروژه بزرگ توسعه اکنون در حال انجام است و افق تکمیل آن تا سال ۲۰۴۵ دیده شده است؛ در این مدت ۲.۶۵ میلیون متر مربع زمین در راستای برنامه‌ریزی پایدار تغییر خواهد کرد.

مادرید میزبان محله کم‌انتشار اروپا

این محله به عنوان یک پروژه شهری جدید پیکربندی خواهد شد و هدف این است که فقط ساختمان‌های انرژی مثبت در آن وجود داشته باشد، به این معنی که ساختمان‌ها انرژی بیشتری نسبت به مصرف انرژی تولید می‌کنند و به این ترتیب جوامع انرژی مستقلی را تشکیل می‌دهند که می‌توانند منابع تجدیدپذیر تولید کنند.

منطقه جدید دارای حمل‌ونقل عمومی صددرصد بدون آلایندگی است و خطوط اتوبوس منحصربه‌فرد، پارکینگ‌های بدون آلایندگی و ایستگاه‌های حمل‌ونقل با فاصله پنج یا ۱۰ دقیقه وجود خواهد داشت.

این زیرساخت‌های جدید حمل‌ونقل عمومی و مدیریت پارکینگ با معیارهای آلایندگی کم، این امکان را فراهم می‌کند که تنها ۲۰ درصد از سفرها با مرکز تجاری منطقه به عنوان مقصد با وسیله نقلیه شخصی انجام شود. همین امر نشان‌دهنده صرفه‌جویی بیش از چهار هزار تن CO۲ در مقایسه با استراتژی تحرک فعلی است.

این پروژه همچنین دارای یک شبکه شارژ گسترده در دسترس عموم، صددرصد انرژی‌های تجدیدپذیر و یک سیستم جمع‌آوری زباله‌های کم‌انتشار خواهد بود. کل محیط دارای فضاهای طبیعی و ساختمان‌هایی خواهد بود که با موادی ساخته شده است که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد.

با هدف ارتقای تحرک عابران پیاده، پروژه شهرنشینی با پیاده‌روهای وسیع همچنین مسیرهای پیاده با حداکثر شیب پنج درصد در هر کجا که فضا اجازه دهد، طراحی می‌شود. افرادی که دوچرخه را به عنوان وسیله حمل‌ونقل ترجیح می‌دهند، دارای یک خط دوچرخه مجزا خواهند بود و فضای لازم برای پارک آن‌ها در نزدیکی ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در نظر گرفته می‌شود.

مادرید میزبان محله کم‌انتشار اروپا

کد خبر 656898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.