توسعه کوهرنگ در گرو گسترش صنایع تبدیلی است

عضو شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در این شهرستان وجود دارد، گفت: توسعه طرح‌های گردشگری، کشت گیاهان دارویی، توسعه باغداری و گسترش صنایع تبدیلی، زمینه‌های توسعه شهرستان کوهرنگ را فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان زمان‌پور امروز _سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه‌ای با مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به توزیع‌نشدن عادلانه اعتبارات بین روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: اعتبارات تخصیصی به روستاهای شهرستان کوهرنگ جواب‌گوی حجم بالای محرومیت روستاها نیست و در توزیع اعتبارات شاخص‌هایی مانند میزان محرومیت، دوری از مراکز استان و شهرستان‌ها و نبود امکانات زیرساختی باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به زلزله اخیر شهرستان کوهرنگ افزود: در بسیاری از مناطق شهرستان، زیرساخت‌ها آسیب دیده است و پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبارات مصوب به شهرستان توسط مسئولان ذی‌ربط باید انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه معاونت امور دهیاری‌ها، خردادماه ۱۴۰۰ از ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار واجد شرایط دهیاری، ۳۷ هزار روستا را به دهیاری‌ها اختصاص داد و تنها دو هزار روستا بالای ۲۰ خانوار باقی ماند، تصریح کرد: در شهرستان کوهرنگ حدود ۲۸ روستا بالای ۲۰ خانوار بدون دهیاری وجود دارد و با توجه به وقوع زلزله، اختصاص دهیاری به این روستاها کمک بسیار بزرگی به مردم زلزله‌زده آن خواهد بود، این موضوع به‌صورت ویژه باید پیگیری شود.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات در شهرستان کوهرنگ گفت: به‌منظور انجام پروژه‌های عمرانی و برف‌روبی معابر روستایی، روستاهای هر بخش به ماشین‌آلات نیاز و علاوه بر آن، شوراها درخواست اختصاص خودروهای حمل زباله به روستاهای بخش‌های بازفت و دو آب صمصامی و بیرگان را دارند.

زمان‌پور با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیاری در شهرستان کوهرنگ وجود دارد، گفت: توسعه طرح‌های گردشگری، کشت گیاهان دارویی، توسعه باغداری و گسترش صنایع تبدیلی، زمینه‌های توسعه شهرستان کوهرنگ را فراهم می‌آورد.

عضو شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک‌های گردشگری باید پیگیری شود و بازنگری زودتر از موعد طرح‌های هادی با توجه به اتفاق خوب مهاجرت به سمت روستاهای کوهرنگ در سال‌های اخیر از شهرهای اطراف، افزایش سرانه زمین‌های مسکونی و توسعه طرح‌های هادی در دستور کار مسئولان شهرستانی و استانی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای تسریع انجام طرح‌های عمرانی شهرستان کوهرنگ باید طرح‌ها به گروه‌های جهادی و قرارگاه‌های سپاه واگذار شود، گفت: امیدواریم تخصیص اعتبارات عمرانی کافی به روستاهای بدون دهیاری، پیگیری مشکلات دهیاری‌ها از جمله نداشتن اتوماسیون اداری، تمام‌وقت نشدن دهیاران، تجهیز ساختمان دهیاری‌ها و ثبت نکردن اطلاعات تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی روستاها در سامانه انتخابات، پیگیری آسفالت جاده‌های روستایی بخش صمصامی، منطقه بیرگان و بخش بازفت، اختصاص امکانات ورزشی در این دو بخش و حمایت از تعاونی دهیاران به‌زودی انجام شود.

کد خبر 656880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.