لزوم ایجاد تسهیلات تحصیلی در مناطق دورافتاده چهارمحال‌وبختیاری

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر لزوم تسهیل شرایط تحصیلی دانش‌آموزان و استفاده از معلمان باتجربه در مناطق دور افتاده این استان گفت: با ایجاد تسهیلات تحصیلی، امکان رشد و شکوفایی دانش‌آموزان در مناطق محروم فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهید مرتضی مطهری با اندیشه‌ها و آرمان‌های انقلابی خود در ایجاد آگاهی و روشنگری در بین جوانان انقلابی و دانشگاهی پرچمدار توسعه علمی و فرهنگی شد و تلاش‌های ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت.

وی با اشاره به شغل شریف معلمان افزود: نخستین معلم و آموزگار بشریت خداوند متعال است و سپس پیامبران الهی و امامان هستند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در نهادینه‌سازی زیرساخت‌های کشور بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: قرآن کریم و روایات بسیاری از شغل با ارزش و شریف معلمی یاد کردند، لذا رکن اصلی هر کشور بر پایه آموزش و پرورش است و معلم نقش بسیار مهمی در کشور ایفا می‌کند، بر همین اساس انتظار داریم معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار و سایر مسئولان ذی‌ربط استانی توجه ویژه‌ای به معلمان و بازسازی مدارس استان داشته باشند تا عدالت اجتماعی تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به تسهیل کردن شرایط تحصیلی دانش‌آموزان و استفاده از معلمان باتجربه در مناطق دورافتاده استان چهارمحال‌وبختیاری برای فراهم کردن امکان رشد و شکوفایی دانش‌آموزان در مناطق محروم گفت: آموزش‌وپرورشی پویا با معلمانی دلسوز و کارآمد می‌تواند منجر به پیشرفت و توسعه شتابان کشور شود و در تربیت دانش‌آموزان خلاق و ماهر و مسئولیت‌پذیر در جامعه نقش خویش را به‌خوبی ایفا کند.

سلیمانی با تاکید بر مشارکت دادن خیران در ساخت مدارس خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش‌وپرورش باید خیرین و مردم را برای بازسازی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال‌وبختیاری ورود دهند، چراکه سرمایه‌گذاری در امر مدرسه‌سازی و توسعه فعالیت‌های آموزش و پرورش در نهایت منجر به توسعه همه‌جانبه کشور می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت نظام بخشنامه‌ای و دستورالعملی نیست و باید برای بهبود کیفیت این بخش به نظرات و دیدگاه‌های مدیران مدارس، معلمان و تمام دست‌اندرکاران این بخش احترام گذاشته شود و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 656874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.