ترین‌های هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال

هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که پرسپولیسی‌ها بیشترین نماینده را در جمع ترین‌های هفته داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال همه چیز به کام پرسپولیس رقم خورد تا این تیم که تا قبل از آغاز بازی‌های هفته با یک امتیاز اختلاف با صدر در رده سوم جدول بود، به لطف توقف سپاهان و پیروزی برابر استقلال در دربی تهران به صدر جدول برسد. حالا همه چیز برای قهرمانی دست پرسپولیس است و بعید است تا پایان فصل این تیم روی فرم که بردن را به هر شکلی خوب بلد است صدر را از دست دهد. در این هفته تراکتور با پیروزی مقابل پیکان از توقف گل‌گهر استفاده کرد تا بالاخره به رتبه چهارم جدول صعود کند و شانس کسب سهمیه آسیایی داشته باشد. در پایین جدول اما صنعت نفت با پیروزی برابر نساجی، سه امتیاز دیگر به منطقه بقا نزدیک شد و حالا اختلافش با مس کرمانی که این هفته دربی کرمان را به مس رفسنجان باخت تنها یک امتیاز است.

نتایج هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

تراکتور یک - پیکان صفر

پرسپولیس یک - استقلال صفر

هوادار یک - گل‌گهر یک

صنعت نفت آبادان چهار - نساجی صفر

آلومینیوم صفر - ذوب‌آهن صفر

مس رفسنجان یک - مس کرمان صفر

سپاهان یک - ملوان یک

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: پرسپولیس یک - استقلال صفر

دربی تهران به خودی خود بدون توجه به شرایط جدول حساس‌ترین بازی هر فصل لیگ برتر به حساب می‌آمد، چه بسا اینکه در شرایط رقابتی این فصل لیگ برتر این دیدار در فاصله چهار هفته به پایان لیگ برگزار می‌شد و پیروزی در آن اهمیت بالایی پیدا کرده بود. بدون شک مهم‌ترین بازی هفته دربی شماره ۱۰۰ تهران بود که جنجالی هم از آب در آمد و در نهایت پرسپولیس برنده آن بود.

تیم هفته: پرسپولیس

برنده مهم‌ترین بازی هفته تیمی جز پرسپولیس نبود، شاگردان یحیی گل‌محمدی به لطف تک‌گل ابتدای نیمه دوم عیسی آل‌کثیر دربی را بردند تا به صدر جدول برسند و یک روز بعد با توقف خانگی سپاهان مقابل ملوان آن را با تعداد بازی برابر از آنِ خود ببینند. پرسپولیس در هفته‌ای که بازی سخت‌تری نسبت به سپاهان داشت، صدر جدول را از این تیم گرفت و حالا سه رقیب بعدی این تیم به نظر نمی‌توانند چالشی برای قهرمانی این تیم باشند.

ترین‌های هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال

سرمربی هفته: یحیی گل‌محمدی (پرسپولیس)

پرسپولیس دربی را به لطف تدابیری که سرمربی این تیم داشت، به سود خود به پایان رساند. تعویض طلایی یحیی در بین دو نیمه زننده گل سه امتیازی این تیم بود و در ادامه یک بازی دفاعی جانانه از پرسپولیس سه امتیاز را برای این تیم به ارمغان آورد. بدون شک مربی برنده سرنوشت‌سازترین بازی هفته لایق انتخاب به عنوان بهترین مربی هفته بود.

دروازه‌بان هفته: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

باارزش‌ترین کلین‌شیت هفته را علیرضا بیرانوند در دربی شماره ۱۰۰ ثبت کرد. بیرانوند در طول بازی مقابل استقلال به خوبی عقب تیم پرسپولیس را جمع کرد و در طول بازی نیز با خروج‌های به موقع خود نقش مؤثری در قطع کردن حملات استقلال داشت.

ترین‌های هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال

مدافع هفته: علی نعمتی (پرسپولیس)

بهترین بازیکن پرسپولیس در دیدار مقابل استقلال از نگاه متریکا کسی جز علی نعمتی، دفاع چپ این تیم نبود. او روز خوبی را مقابل محبی، یکی از آماده‌ترین وینگر راست‌های فصل پشت سر گذاشت و تقریباً هیچ‌گاه اجازه نفوذ از آن سمت و ایجاد موقعیت به بازیکنان استقلال نداد.

هافبک هفته: طالب ریکانی (صنعت نفت)

بدون شک بهترین بازیکن هفته طالب ریکانی، هافبک تهاجمی صنعت نفت آبادان بود که در دیدار این هفته تیمش مقابل نساجی سه بار گلزنی کرد. ریکانی دو بار از روی نقطه پنالتی و یک بار با شوت پای چپ دروازه نساجی را باز کرد تا هتریک خاطره‌انگیزی برای فرار صنعت نفت به سمت منطقه امن جدول ثبت کرده باشد.

ترین‌های هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال

مهاجم هفته: شهریار مغانلو (سپاهان)

بهترین مهاجم هفته شهریار مغانلو بود که با گلزنی مقابل ملوان جمع گل‌های خود را در فصل جاری به عدد ۱۰ رساند تا تنها یک گل با آقای گل لیگ یعنی رضا اسدی فاصله داشته باشد. مغانلو علاوه بر به ثمر رساندن گل در طول بازی نیز فرصت‌های زیادی برای خود خلق کرد و اگر کمی خوش‌شانس‌تر بود هم تعداد گل‌های خود را در این بازی بیشتر می‌کرد و هم تیمش به لطف گل‌های او سه امتیاز بازی را کسب می‌کرد تا همچنان به صدرنشینی خود ادامه دهد.

گل هفته: سهیل فداکار (ملوان)

نه از لحاظ زیبایی بلکه از نظر اهمیت گل در سرنوشت قهرمانی این فصل، گل سهیل فداکار به عنوان گل هفته انتخاب شد. ملوان با این گل دو امتیاز حساس را از سپاهان در نقش جهان گرفت تا پرسپولیس به صدر جدول برسد و به سمت جام قهرمانی فرار کند. عکس لحظه به ثمر رسیدن این گل را در ادامه مشاهده می‌کنید:

کد خبر 656857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.