صدور هشدار زرد / رگبار باران همراه طوفان لحظه‌ای و وقوع صاعقه در اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان گفت: از فردا با ورود سامانه ناپایدار تا روز جمعه _هشتم اردیبهشت‌ماه_ شاهد تشدید ناپایداری، رگبار، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید، وقوع صاعقه و طوفان لحظه‌ای خواهیم بود که در نواحی شرقی و مستعد سبب خیزش گرد و خاک محلی خواهد شد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز طی مهیا بودن و هماهنگی با شرایط سطح زمین به دلیل عبور ریزموج‌ها در بعضی ساعات به طور محلی، ناپایداری‌هایی با افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید و رگبارهای موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از فردا با ورود سامانه ناپایدار تا روز جمعه _هشتم اردیبهشت‌ماه_ شاهد تشدید ناپایداری، رگبار، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای خواهیم بود که در نواحی شرقی و مستعد سبب خیزش گرد و خاک محلی خواهد شد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به هشدار سطح زرد از روز ششم اردیبهشت‌ماه با ورود سامانه بارشی، افزود: فعالیت این سامانه از فردا آغاز و تا اواخر روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه با رگبار باران، گاهی رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک، وقوع صاعقه همراه است.

وی درباره اثرات مخاطرات سامانه بارشی در استان اصفهان، گفت: فعالیت این سامانه فردا در مناطق فریدونشهر، خوانسار، میمه، کاشان، آران‌وبیدگل، بویین و میاندشت، اردستان و نطنز و روز چهارشنبه در شهرستان‌های کاشان، نطنز، اردستان، نائین، انارک، بادرود، چوپانان و مهاباد و در وقت پنجشنبه نیز در مناطق نائین، ورزنه، چوپانان، انارک، خوروبیابانک، فرودگاه، اردستان و مهاباد پیش‌بینی شده است.

امینی ادامه داد: لغزندگی سطح جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران از اثرات مخاطرات سامانه بارشی است.

وی افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو، به همراه داشتن تجهیزات لازم، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: در این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان‌های دهاقان با دو میلی‌متر، داران شش دهم میلی‌متر و انارک سه دهم میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

وی با بیان اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و چوپانان با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 656747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.