وظیفه شورای اسلامی برقراری ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه وظیفه شورای اسلامی برقراری تعامل و ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی است، گفت: به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها برای توسعه شهر همدان این تعاملات باید برقرار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رضایی امروز _دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه_ در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان همدان پیرامون ادامه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مدیریت شهری با مراکز علمی و فناوری، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در سال ۱۳۹۴ تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری استان منعقد کرد که امروز این تفاهم نامه مبنای تعاملات بعدی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه وظیفه شورای اسلامی برقراری تعامل و ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی است، افزود: به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها برای توسعه شهر همدان این تعاملات باید برقرار شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری گفت: در توسعه شهر همدان نیز موضوع‌های گوناگون وجود دارد که می‌توانیم از ظرفیت پارک علم و فناوری دانش‌بنیان‌ها بهره ببریم.

رضایی در خصوص اینکه زمینه‌های زیادی در مجموعه مدیریت شهری در حوزه‌های هوشمندسازی و آموزش کارکنان وجود دارد، ادامه داد: هوشمندسازی و روان‌سازی حمل‌ونقل و ترافیک یکی از مهمترین حوزه‌های مدیریت شهری همدان است که ظرفیت مناسبی برای ورود فعالیت شرکت‌ها دانش‌بنیان و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی آن‌ها در این زمینه است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان یکی از تعاملات مدیریت شهری و علم و فناوری را رفع موضوعات آموزشی برشمرد و تصریح کرد: موضوع‌های نوظهوری که شهردار همدان برای کارکنان در مهارت آموزی نیاز دارد فرصت خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان است.‏

وی با بیان اینکه مدیریت شهری باید شهر را دانش‌بنیان توسعه دهد، گفت: شورای شهر همدان آمادگی این را دارد که با برگزاری نشست‌ها یا کارگروه‌های مشترک با پارک علم و فناوری به تناسب موضوعات و الزامات در توسعه شهری تشکیل دهد و از نظرات و ایده‌های پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کند.

مرکز پژوهش‌های شورای شهر روند مطلوبی در کارهای پژوهشی دارد

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر روند خوبی برای کارهای پژوهشی و مطالعاتی پیش گرفته است که امیدواریم ثمره آن در میان مدت و بلند مدت دیده شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه علم و فناوری در مدیریت شهری افزود: هرچه شورای اسلامی شهر و شهرداری با مراکز علمی و پژوهشی ارتباط مستقیم داشته باشد، ثمرات بهتری برای شهر و شهروندان به همراه خواهد داشت.

مسگریان اضافه کرد: ضروری است در انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شورا و شهرداری با مراکز علمی و دانشگاهی، اقدامات به صورت کارشناسانه انجام شود.

شهرداری از ظرفیت پارک علم و فناوری استفاده کند

حمید بادامی‌نجات، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه پارک علم و فناوری فضایی است که اقدامات مؤثری در استان داشته است، اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان استان از این پارک علم و فناوری نشئت گرفته است و شهرداری نیز باید از این ظرفیت استفاده کند.

وی با بیان اینکه باید بستری فراهم شود تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بتوانند از مهارت خود استفاده کنند و توانمند شوند، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری بزرگترین خدمت برای شهر و جوانان است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: مدیریت شهری بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهد، فعالان دانش‌بنیان می‌توانند با آشنایی با فضای کار شهرداری‌ها ایده‌ها و محصولات خود را برای حوزه‌های مختلف ارائه دهند که بر این اساس می‌طلبد شورا وشهرداری ارتباط بیشتری با پارک علم و فناوری داشته باشد..

کد خبر 656741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.