راهکارهای تایپه برای تحقق هدف صفر کربن

مدیران تایپه عزم خود را جزم کرده‌اند تا انتشار گازهای آلاینده را در تمام خدمات شهری کاهش دهند و از این طریق به تسهیل تحقق هدف صفر کربن کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌ریزان تایپه برای افزایش هوشمندی شهر و بهبود کیفیت زندگی مردم، ایجاد پایداری مناطق است که به استدلال آن‌ها از طریق ارائه خدمات کاملاً سبز محقق خواهد شد. در واقع این افراد اولین چارچوب کلی شهر را برای رسیدن به هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ ارائه داده‌اند و در نظر دارند تحقق آن را از طریق درک اثرات ناشی از خدمات عمومی بر تشدید تغییرات اقلیمی و تلاش برای مبارزه با آن امکان‌پذیر کنند. به عنوان مثال، یکی از مهم‌ترین خدمات ذکرشده در چارچوب جدید شهر افزایش کارآمدی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شهری است که علاوه بر کاهش انتشار کربن، به حداقل رساندن ترافیک خودرویی و وقوع سوانح خیابانی را به دنبال خواهد داشت.

راهکارهای تایپه برای تحقق هدف صفر کربن

بهبود رویکردهای مدیریت پسماندها از دیگر مفاد موجود در چارچوب جدید تایپه برای افزایش پایداری شهری به‌شمار می‌رود که این تصمیم به خاطر پیچیدگی روش قبلی برای مردم اتخاذ شد، ضمن این‌که مدیران در نظر دارند از این طریق به افزایش نرخ بازیافت پسماندهای شهری کمک کنند.

برنامه‌ریزان تایپه بر این باور هستند که ترویج مردم به جایگزین کردن خودروهای موتوری خود با وسایل نقلیه الکتریکی به‌راحتی امکان‌پذیر نیست، چراکه هزینه بالایی را برای شهروندان، خواه به‌منظور خودروهای جدید یا شارژ آن‌ها، در پی خواهد داشت که برای حل این مشکل باید حمایت‌هایی مالی از سوی دولت برای آن‌ها فراهم بیاید. این نکته مهم نیز در مفاد چارچوب جدید شهر برای سبزسازی خدمات ذکر شده و قرار است بررسی‌های مختلفی برای قابلیت پیاده‌سازی آن از طریق بودجه‌های شهری توسط اقتصاددانان انجام شود.

راهکارهای تایپه برای تحقق هدف صفر کربن

درک چگونگی ارزیابی بهتر عملکرد اقدامات برای کاهش انتشار کربن و پیگیری میزان پیشرفت در هر مرحله از دیگر تدابیری خواهد بود که مدیران تایپه در نظر دارند بدون توجه به زمان دقیق تحقق هدف صفر انتشار کربن برای به‌حداقل رساندن وجود این گاز در شهر به کار گیرند.

کد خبر 656735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.