قایقرانی جزو رشته‌های پرمدال کاروان ما است / برای طلایی شدن رنگ مدال در هانگژو تلاش می‌کنم

«مسابقات هانگژو سال پیش قرار بود برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا لغو شد. واقعاً سخت بود که پس از آن همه تمرین به مسابقات نرویم. تلاش کردیم آمادگی و روحیه خود را حفظ کنیم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات روئینگ در مرحله اول در مواد یک‌نفره سبک‌وزن و سنگین‌وزن در مسافت ۵۰۰ و ۲۵۰ متر و مسابقه روئینگ امدادی ۴ در مسافت ۲۵۰ متر، پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار شد و تیم‌های دانشگاه آزاد، پارس جنوبی، مهام پرتو، میداف، آینده‌سازان پارسه و تِکرو در بخش روئینگ بانوان حضور دارند. در گروه اول دور مقدماتی دانشگاه آزاد مریم کرمی، روئینگ باز این تیم توانست مقام نخست دور رفت مسابقات را از آن خود کند. دور دوم یا برگشت لیگ برتر روئینگ از امروز و با شرکت تیم‌های اشاره شده ادامه پیدا خواهد کرد و قایقرانان حاضر در این مسابقات تلاش می‌کنند در کاروان اعزامی کشورمان به مسابقات انتخابی پاریس و هانگژو حضور داشته باشند. کرمی، قایقران تیم ملی کشورمان در مسابقات جاکارتا نیز توانست موفق به کسب دو مدال نقره و برنز شود و پرافتخارترین ورزشکاران کاروانی اعزامی به مسابقات آسیایی لقب بگیرد.

قایقرانی جزو رشته‌های پرمدال کاروان ماست/ برای طلایی شدن رنگ مدال در هانگژو تلاش می‌کنم

خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با مریم کرمی، روئینگ‌کار تیم ملی کشورمان و عضو تیم دانشگاه آزاد داشته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

سعی می‌کنیم در دور برگشت لیگ روئینگ آماده‌تر ظاهر شویم

سال گذشته لیگ روئینگ برگزار شد که درواقع نیم‌فصل مسابقات بود. با تیم دانشگاه آزاد قرارداد امضا کردم و توانستیم قهرمان مسابقات شویم. دوره برگشت مسابقات از امروز برگزار می‌شود و به‌طورقطع رقابت سختی با حریفان داریم. سطح لیگ برتر نیز خیلی خوب بود و بازیکنان تیم ملی حتی در رده سنی جوانان هم در لیگ حضور داشتند. فکر می‌کنم به آمادگی کامل نرسیده‌ایم و در دور برگشت مسابقات سعی می‌کنیم آماده‌تر از دوره قبل در مسابقات حاضر شویم.

برای هانگژو با تمام توان تلاش می‌کنم

مسابقات هانگژو سال پیش قرار بود برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا لغو شد. واقعاً سخت بود که پس از آن همه تمرین به مسابقات نرویم. تلاش کردیم آمادگی و روحیه خود را حفظ کنیم. البته در مسابقات داخلی از جمله قهرمانی کشور و لیگ حضور داشتم و سعی کردم آمادگی خود را حفظ کنم. تا یک ماه قبل از مسابقات هانگژو این فرصت وجود دارد که آماده بازی‌های آسیایی شوم و این روزها برای رسیدن به اوج آمادگی تمرین می‌کنم و مسابقه می‌دهم. این را باید اضافه کنم که تمام توان خود را برای کسب مدال همچون دوره گذشته انجام می‌دهم.

قایقرانی جزو رشته‌های پرمدال کاروان ماست/ برای طلایی شدن رنگ مدال در هانگژو تلاش می‌کنم

با وجود برخی کمبودها سعی می‌کنیم رو به رشد عمل کنیم

در سطح مسابقات آسیایی مطمئناً تیم‌ها هر دوره تلاش می‌کنند تا بهتر از گذشته ظاهر شوند. این کشورها روبه پیشرفت هستند. ورزشکارانمان کشور ما با وجود کمبودهایی که دارند سعی می‌کنند عملکرد رو به رشدی داشته باشند و مطمئن هستم این اتفاق خواهد افتاد.

پرافتخارترین ورزشکار کاروان ایران در جاکارتا لقب گرفتم

تیم روئینگ در دوره گذشته یک مدال نقره و یک برنز کسب کرد و سعی داریم رنگ مدال را طلایی کنیم. قایقرانی رشته پرمدالی است، در جاکارتا با وجود تعداد پایین نفرات اعزامی، مدال‌های زیادی از سوی این ورزشکاران کسب شد. حتی مربی تیم روئینگ به عنوان بهترین مربی کاروان و من نیز به دلیل کسب دو مدال نقره و برنز به عنوان بهترین ورزشکار کاروان کشورمان انتخاب شدم.

انتظار حمایت بیشتری از وزارت ورزش داریم

اگر بخواهم درباره گذشته صحبت کنم باید بگویم ۱۴۰۱ سال سختی را گذراندم، چرا که پس از سه سال به تیم ملی بازگشتم و تمریناتم را آغاز کردم. پس از کسب مدال در مسابقات جاکارتای اندونزی، وقفه‌ای در فعالیت ورزشی‌ام ایجاد شد و در حال حاضر شرایط بهتری دارم. امیدوارم در سال پیش رو عملکرد بهتری داشته باشم. درواقع تلاش می‌کنم در مسابقات هانگژو و انتخابی المپیک موفق ظاهر شوم. در پایان باید این را اضافه کنم که نیاز داریم وزارت ورزش حمایت بهتری از رشته ما داشته باشد و جذب حامیان مالی برای توسعه رشته قایقرانی میسر شود؛ چرا که در شرایط فعلی، هزینه‌های بالای رشته ما باعث کنار رفتن از فعالیت در آن می‌شود.

قایقرانی جزو رشته‌های پرمدال کاروان ماست/ برای طلایی شدن رنگ مدال در هانگژو تلاش می‌کنم

کد خبر 656734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.