استکهلم سبزترین شهر جهان در سال ۲۰۲۳ شد

تجزیه و تحلیل‌هایی که به‌تازگی در مورد انتشار گازهای آلاینده، کیفیت هوا و مدیریت پسماندها در ۷۰ شهر دنیا انجام شد، انتخاب استکهلم را به عنوان سبزترین شهر جهان به‌دنبال داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در تحقیقاتی که به منظور تعیین بهترین و بدترین شهرهای پایدار جهان انجام شد، استکهلم پایین‌ترین نرخ انتشار گازهای آلاینده جهان با میزان ۰.۴ تن تولید گاز دی‌اکسیدکربن را به ازای هر شهروند از آن خود کرد. کپنهاگ پایتخت دانمارک نیز از همین جنبه امتیازی برابر با استکهلم کسب کرد، با این حال بررسی سایر جنبه‌های پایداری شهری در این دو پایتخت، به برتری استکهلم منجر شد. جالب است بدانید که شهرهای آفریقایی نظیر آبیجان در ساحل عاج، یائونده در کامرون، تایچونگ و تایپه در تایوان و مدلین در کلمبیا به علت نرخ پایین انتشار گازهای آلاینده در لیست ۱۰ شهر ناپایدار جهان قرار گرفتند.

استکهلم از نظر انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از مصرف انرژی بسیار مشابه با سایر شهرهای اروپایی نظیر پاریس در فرانسه و لندن در انگلستان بود، ضمن این‌که تفاوت چشمگیری از این حیث با بوئنوس آیرس آرژانتین و مکزیکوسیتی نداشت، چراکه نرخ تولید گازهای گلخانه‌ای در آن‌ها کمتر از دو تن گاز دی‌اکسیدکربن به ازای هر شهروند بود.

استکهلم سبزترین شهر جهان در سال ۲۰۲۳ شد

منبع تولید گازهای گلخانه‌ای در شهرها

محققان پس از بررسی شهرهای مورد مطالعه برای یافتن منبع اصلی تولید گازهای گلخانه‌ای در شهرهایی با پایین‌ترین نرخ درآمد مردم، ذرات آلاینده ناشی از حمل‌ونقل همچنین منابع صنعتی را به عنوان اثربخش‌ترین مولفه‌ها مشخص کردند که به شیوع بیماری‌های تنفسی بسیاری در میان شهرهای آلوده جهان منجر می‌شود و حتی نرخ مرگ‌های ناشی از سکته قلبی را افزایش می‌دهد. این در حالی بود که در شهرهای ثروتمند جهان ترویج تردد از طریق خودروهای الکتریکی و مدرن برای انجام امور روزمره به پایین آوردن قابل‌توجه نرخ تولید دی‌اکسیدکربن در این شهرها منجر شده بود.

در میان شهرهایی که توسط محققان مورد بررسی قرار گرفت، داکا در بنگلادش و لاگوس در نیجریه به عنوان شهرهایی با بالاترین نرخ آلودگی هوا در جهان شناخته شد که به ادعای کارشناسان میزان انتشار گازهای آلاینده در آن‌ها به بیش از ۱۰ برابر نرخ تولید دی اکسید کربن در شهرهایی همچون سیدنی در استرالیا و وینیپگ در کانادا به عنوان شهرهایی در لیست ۱۰ شهر پایدار جهان می‌رسد.

کد خبر 656698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.