لزوم ارائه تسهیلات ویژه به رانندگان برای نوسازی تاکسی‌ها

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به افزایش قیمت خودروهای تاکسی، تاکسی‌داران برای نوسازی خودروی خود باید حدود ۱۰۰ میلیون تومان دارایی داشته باشند که تأمین این مبلغ از توان بیشتر رانندگان خارج است و باید حمایت‌هایی در قالب قرض‌الحسنه برای آنها در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه امسال ستون فقرات بودجه‌ای شهر همدان با ترافیک بسته شده است، اظهار کرد: در تاریخ شهرداری این شهر سابقه ندارد که بخش زیادی از بودجه سالانه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک قرار گیرد.

وی افزود: امسال حساسیت خاصی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر همدان ایجاد شده است و باید با همکاری امور پیش رود تا تحول را در شهر شاهد باشیم، البته هر درخواست و مصوبه‌ای در راستای اصلاح و ساماندهی ترافیکی نیاز باشد، شورا به سرعت و با همدلی انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده باید از تاکسی‌داران حمایت شود، گفت: با توجه به افزایش قیمت خودروهای تاکسی، تاکسی‌داران برای نوسازی خودروی خود باید حدود ۱۰۰ میلیون تومان دارایی داشته باشند که تأمین این مبلغ از توان بیشتر رانندگان خارج است و باید حمایت‌هایی در قالب قرض‌الحسنه برای آنها در نظر گرفته شود.

وی درباره پیگیری اجرای طرح حمل‌ونقل سبک و انفرادی نظیر دوچرخه و اسکوتر در رینگ مرکزی شهر همدان برای کاهش بار ترافیکی شهر اضافه کرد: راه‌اندازی خطوط دوچرخه در بلوار ارم و پیاده‌راه اقدام خوبی خواهد بود و به نوعی شهر را زنده می‌کند و باعث ایجاد شور و نشاط می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه از اعتبار داخلی و ماده ۲۳ می‌توان برای خرید تجهیزاتی همچون دوربین ثبت تخلف و پایش تصویری در شهر بهره برد، خاطرنشان کرد: اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای خرید دوربین‌های ثبت تخلف در همدان در نظر گرفته شده است که باید قرارداد خرید این ۲۰ دوربین را نهایی کرد و تعداد آن‌ها را در سطح شهر به ۳۰ دوربین رساند.

کد خبر 656681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.