مجلس پشتیبان و حامی قوای کشور است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی عملکرد جزیره‌ای را مانع تحقق اهداف سه قوه دانست و گفت: لازم است که این جزیره‌ها به هم متصل شوند و با ارتباط، تعامل و هم‌اندیشی در مسائل کشور مشکلات مردم به‌ویژه در حوزه اقتصاد را برطرف کنند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون تاکید رهبر معظم انقلاب بر همکاری و هم افزایی قوای سه‌گانه اظهار کرد: نکته کلیدی و راهبردی که رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر مطرح کردند وحدت و همدلی بین قوا و مردم بود البته وحدت اصلی در بین ملت ایران وجود دارد که باید یکپارچگی ایجاد کند تا دشمن از این رخنه ورود نکند.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از فضای دوقطبی در جامعه افزود: دشمن تلاش می‌کند که تفرقه و دوقطبی در جامعه ایجاد شود تا از طریق ورود به این مناقشات، مشکلاتی را برای کشور ایجاد کند اما از سوی دیگر وجود این وحدت بین سران قوا نیز لازم است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر یک از قوای سه‌گانه بر اساس وظایفی که بر عهده آنها گذاشته شده باید برای حل مشکلات مردم اقدام کنند بر این اساس هدف اصلی هر یک از قوا خدمت به مردم و نظام است اما روش‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف مقدس در نظر گرفته می‌شود.

وی یکی از وظایف مجلس را ریل‌گذاری برای دولت دانست و گفت: قوه قضائیه نیز باید از عمل برخلاف قانون جلوگیری کند؛ برای هماهنگی در این زمینه، نشست‌هایی بین سران قوا برگزار می‌شود که درباره مهم‌ترین وظایف واگذار شده به قوا تصمیم‌گیری می‌شود.

جوکار ادامه داد: اصل اول این است که با تعامل، هم‌اندیشی و مشاوره قوای سه‌گانه، مسیرها برای رسیدن به اهداف مشخص شود و با تألیف قلوب بتوانیم این مسیر را پشت سر بگذاریم.

وی مهم‌ترین موضوع مورد تاکید رهبر در فرمایشات اخیر را تعامل دانست و یادآور شد: در سایه تعامل کارها بهتر پیش خواهد رفت تا اختلافاتی که مانع ادامه کار روی ریل و روال اصلی خود می‌شود برطرف شود، همچنین اگر قرار است راهبردهایی تدوین و مسیرهایی مهندسی شود، باید در سایه تعامل باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی عملکرد جزیره‌ای را مانع تحقق اهداف سه قوه اعلام کرد و ادامه داد: لازم است که این جزیره‌ها به هم متصل شود و با ارتباط، تعامل و هم‌اندیشی در مسائل کشور مشکلات مردم به‌ویژه در حوزه اقتصاد را برطرف کنند.

وی با اشاره به نقش مؤثر مجلس و دولت در حوزه مسائل ایجابی گفت: مسئولیت انجام اقدامات سلبی مانند مقابله با بی‌قانونی، رانت و فساد بر عهده قوه قضائیه است که باید مسیر را سالم‌سازی کند.

جوکار با تاکید بر پشتیبانی مجلس از قوای مجریه و مقننه تصریح کرد: این حمایت در کلیات خواهد بود زیرا گاهی در جزئیات این ضرورت وجود دارد که نمایندگان با استفاده از ابزارهای نظارت و کنترلی خود از وزیر سوال کنند، وظیفه مجلس نیز قانون‌گذاری و نظارت در اجرای آن خواهد بود.

وی پیگیری نقش نظارتی مجلس را ضروری دانست و گفت: تعامل بین قوا باید در چارچوب شرح وظایفی باشد که بر عهده هر یک از قوا گذاشته شده است، این تعامل بین دولت و مجلس، مجلس با قوه قضائیه و قوه قضائیه با مجلس می‌تواند بسیار اثربخش باشد به طور حتم مجلس از اقدامات اثربخش دولت در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پشتیبانی می‌کند و این حمایت‌ها باید به شکل قدرتمند ادامه داشته باشد.

کد خبر 656669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.