مسیرهای دوچرخه اصفهان بررسی و ارزیابی می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری موظف شده است تا نسبت به بررسی و ارزیابی مسیرهای ویژه دوچرخه در شهر اقدام کند تا مسیرهایی که مشکل دارد، حذف یا جمع‌آوری شود.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اگر بخواهیم وضعیت بهتری را برای ترافیک شهر اصفهان داشته باشیم، باید برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای خیابان‌ها داشته باشیم که این موضوع در دستور کار مدیریت شهری ششم است.

وی افزود: ممکن است تعدادی از معابر اصفهان ظرفیت دوطرفه بودن را نداشته باشد که باید به یک‌طرفه تغییر یابد؛ از جمله این خیابان‌ها می‌توان به خیابان هدایت در منطقه هشت شهرداری اشاره کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه در سطح شهر مسیر ویژه برای دوچرخه نیاز داریم، مورد بحث نیست اما اینکه این مسیرها به‌چه ترتیبی، در کدام خیابان و کدام نقطه از خیابان ایجاد شود و پیوستگی آن چگونه باشد، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان موظف شده است تا نسبت به مسیرهای ویژه دوچرخه، بررسی و ارزیابی ویژه داشته باشد و مسیرهایی که مشکل دارد، حذف یا جمع‌آوری شود.

قربانی با بیان اینکه کلان‌شهر اصفهان، وسعت زیادی دارد، لذا به روش‌های نوین، جدید و علمی برای کاهش ترافیک و رفع سایر مشکلات نیاز داریم، ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر این امکان فراهم نیست که خیابان جدیدی در شهر احداث کنیم، می‌توانیم از تغییر جهت خیابان‌ها استفاده و با آموزش صحیح و اطلاع‌رسانی به شهروندان اقدامات لازم را انجام دهیم.

کد خبر 656565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.