پرسپولیس ۱- استقلال ۰/ سرخ‌ها فاتح دربی ۱۰۰

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل استقلال ضمن فتح شهرآورد تهران به رقابت خود برای قهرمانی در لیگ برتر ادامه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال، امروز _یکشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۱۶ تیم‌های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: حدود ۳۵ هزار نفر

گل‌: عیسی آل کثیر (دقیقه ۵۰) برای پرسپولیس

اخطار: میلاد سرلک (دقیقه ۲۹)، عیسی آل کثیر (دقیقه ۵۰) از پرسپولیس؛ عارف غلامی (دقیقه ۱۹)، محمد محبی (دقیقه ۴+۹۰) از استقلال

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی (۸۵- سینا اسدبیگی)، سعید صادقی (۸۵- فرشاد فرجی)، مهدی ترابی (۷۱- محمد عمری)، مهدی عبدی (۴۶- عیسی آل کثیر)، وحید امیری

سرمربی: یحیی گل محمدی

استقلال: حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (۷۳- رضا میرزایی)، کوین یامگا (۴۳- صالح حردانی)، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند (۷۳- آرمان رمضانی)، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی (۵۸- ارسلان مطهری)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

داور: پیام حیدری

شرح بازی:

حساس ترین دربی فوتبال در سال های اخیر در حالی برگزار می شد که هر سه نتیجه ممکن در این بازی می توانست به نفع یک تیم باشد زیرا تساوی در این دیدار در واقع به نفع رقیب این دو تیم در راه قهرمانی یعنی سپاهان بود و همین مورد دلیلی بود که دو تیم از همان ابتدای بازی یک بازی هجومی را به نمایش بگذارند و به دنبال برد باشند. در نیمه نخست دو تیم از همان دقایق آغازین بازی رو به جلویی به نمایش گذاشتند و چه پرسپولیس و چه استقلال از سمت چپ خود بیشتر از سمت راست روی دروازه حریف طراحی حمله داشتند. با این وجود اما زهر حملات دو تیم به آن شکلی نبود که خطر بسیار خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کند تا نیمه نخست بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد.

در نیمه دوم یحیی گل محمدی با به زمین آوردن عیسی آل کثیر به جای مهدی عبدی سرنوشت بازی را تعیین کرد. ۵ دقیقه بعد از شروع نیمه دوم اشتباه رافائل سیلوا روی دفع توپ منجر به ضد حمله پرسپولیس و در نهایت گلزنی آل کثیر شد. پرسپولیس که گل اول بازی را زده بود در ادامه عقب کشید تا فضا را برای بازیکنان استقلال و خلق موقعیت این تیم ببند و در سوی دیگر استقلال هرچه مهاجم بلند قد داشت به زمین آورد تا از توپ های ارسالی و هوایی برای گلزنی استفاده کند. با این وجود اما استقلال در خلق موقعیت های خطرناک ضعیف عمل کرد تا این پرسپولیس باشد که با این سه امتیاز حیاتی خود را در کورس قهرمانی حفظ کند و حالا رقابتی دو تیمه با سپاهان برای قهرمانی شکل دهد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۵۰- پرسپولیس) - اشتباه سیلوا در دفع توپ منجر شد توپ در میان زمین استقلال به ترابی برسد و در ادامه او با یک پاس در عمق عیسی آل کثیر را در موقعیتی خوب درون محوطه جریمه استقلال صاحب توپ کند تا او با فریب عارف غلامی و ضربه ای که به لطف برخورد به حردانی به گل تبدیل شد پرسپولیس را پیش بیندازد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- نفوذ قایدی به درون محوطه جریمه پرسپولیس با ارسال زمینی او همراه شد که توپ در بین راه در حین تکل به دست گولسیانی برخورد کرد اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۷- شوت پیمان بابایی از کنج محوطه جریمه پرسپولیس با اختلافی کم از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۸- مهدی قایدی با نفوذ از سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس چند بازیکن حریف را به شکلی زیبا دریبل کرد اما در نهایت نتوانست ضربه نهایی را بزند تا توپ به بیرون برود.

دقیقه ۲۱- نفوذ مهدی ترابی به درون محوطه جریمه استقلال با ارسال زمینی او در دهانه دروازه استقلال همراه شد اما آنجا عارف غلامی بود که توپ را در شش قدم دور کرد.

دقیقه ۳۹- سعید صادقی از سمت راست به درون محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد و با یک تو سرتوپ، با ضربه پای چپ به سمت دروازه استقلال شانس خود را امتحان کرد اما حسینی با جایگیری خوب توپ را دفع کرد.

دقیقه ۴۲- توپ سرگردان در محوطه جریمه استقلال توسط یامگا دور شد و در ادامه برخورد یامگا به عبدی با سرنگونی هر دو بازیکن همراه شد اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۱+۴۵- توپ ارسالی بازیکنان استقلال از سمت چپ در محوطه جریمه با کنترل سینه پیمان بابایی برای شوتزنی قایدی فراهم شد اما ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

شرایط عجیب و غریب حضور تماشاگران در این دیدار و مشکلات فراوان آنها برای ورود به ورزشگاه و نشستن در جایگاه ها اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

عیسی آل کثیر که از ابتدای نیمه دوم به بازی آمد و ۵ دقیقه بعد زننده گل برتری پرسپولیس بود، بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 656530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.