آغاز فرایند انتقال و پذیرش دانشجوی مهمان در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی از فردا

سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور برای نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از فردا دوشنبه چهارم اردیبهشت فعال می‌شود.

به گزارش ایمنا، نخستین مرحله از فرایند انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور با «ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه مبدا و بارگذاری مدارک لازم» از دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و روز یکشنبه سی‌ویکم خردادماه به پایان می‌رسد.

با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم‌گیری درباره انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سال‌های گذشته به عهده کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D.) وزارت بهداشت است. در دانشگاه‌هایی که سامانه انتقال در موعد مقرر فعال نیست، مسئولیت به عهده همان دانشگاه است و از ارجاع هرگونه مکاتبه اداری یا دانشجو به وزارت بهداشت برای دریافت مجوز خارج از سامانه خودداری شود.

پس از ثبت درخواست از سوی دانشجویان، دومین مرحله یعنی «بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبدا و رفع نقص توسط دانشجویان» آغاز می‌شود. بررسی مدارک دانشجویان متقاضی مهمانی یا انتقال به دانشگاه‌های دیگر از روز شنبه سوم تیر امسال آغاز می‌شود و در نیمه نخستین ماه از فصل تابستان به پایان می‌رسد.

نتایج اولیه درخواست انتقالی دانشجویان علوم‌پزشکی در یک بازه زمانی ۱۵ روزه، از تاریخ هفدهم تا سی‌ویکم تیر از سوی دانشگاه مبدا به دانشجویان اعلام می‌شود.

دانشگاه مقصد، نتیجه بررسی مدارک و نقص مدارک احتمالی را در یک بازه زمانی ۱۶ روزه یعنی از اول تا ۱۶ مرداد به دانشجویان اعلام می‌کنند. آخرین مرحله، یعنی «بررسی و نتیجه نهایی» از سوی دانشگاه مقصد از ۱۷ تا ۳۱ مرداد به دانشجویان اعلام می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 656518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.