۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
صاعقه جان یک جوان را گرفت

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بر اثر رعد و برق یک جوان کشاورز در روستای حسن‌آباد سفلی دینور از توابع شهرستان صحنه جان خود را از دست داد.

به گزارش ایمنا، مسعود قلعه‌سفیدی اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی و فعالیت سامانه بارشی در سطح استان، در حال حاضر در رگبارهای بهاری شاهد وقوع صاعقه و رعد برق هستیم که عصر روز گذشته بر اثر رعد و برق یک جوان کشاورز در روستای حسن‌آباد سفلی دینور از توابع شهرستان صحنه جان خود را از دست داد.

وی با تشریح توصیه‌های اورژانس به هنگام صاعقه و رعد و برق، افزود: این جوان ۳۶ ساله در زمین‌های کشاورزی محدوده روستای حسن‌آباد مشغول کار کشاورزی با تراکتور بوده که بر اثر اصابت رعد و برق جانش را از دست داده از آن‌جا که عبور جریان الکتریسیته از لوازم رسانا وجود دارد، در چنین مواقعی افراد سعی داشته باشند از لوازم رسانا مثل لوله‌های فلزی دکل‌های برق و برخی رادیاتورها دور شوند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: توصیه می‌کنیم افراد هنگام صاعقه تا حد ممکن از بیرون رفتن از منزل و کنار پنجره‌ها خودداری کرده و اگر داخل خودرو قرار دارند پیاده نشوند. در صورت بیرون از منزل در ارتفاعات خودداری کنند.

منبع: فارس

کد خبر 656481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.