ثبت ۳ میلیون نفر شب اقامت در تعطیلات عید فطر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بیش از سه میلیون نفر شب اقامت در روزهای اخیر همزمان با تعطیلات عید فطر در مازندران ثبت شده است.

به گزارش ایمنا، صادق برزگر امروز -یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه- در جمع خبرنگاران با اشاره به بیش از سه میلیون نفر شب اقامت تاکنون و در تعطیلات عید فطر در مازندران، اظهار کرد: مسافران و گردشگران در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی، هتل بیمارستان‌ها، هتل بوتیک سنتی، متل‌ها، خانه مسافر، اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی ساکن شدند.

وی افزود: از سی‌ام فروردین‌ماه تاکنون، ۱۷ فقره تشویق، ۲۳ فقره تذکر و شش مورد اخطار کتبی به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی ارائه شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بیش از ۲۲۲ هزار و ۶۵۳ نفر در چند روز گذشته از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، توریستی، صنایع‌دستی و موزه‌های مازندران بازدید کردند.

بنا به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در طرح نوروزی امسال بیش از ۲۰ میلیون نفر شب اقامت مسافران در استان ثبت شد که بخش اعظمی از این جمیعت در هفت شهرستان غرب مازندران تعطیلات را سپری کردند.

این تعداد ثبت اقامت مسافران نوروزی مازندران از تاریخ فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر از شانزدهم اسفند سال گذشته تاکنون است که این رقم در مدت مشابه نوروز ۱۳۹۷ که آن سال تحت تأثیر شرایط کرونایی نبود حدود ۱۷ میلیون نفر شب اقامت بود که افزایش حدود سه میلیونی ورود گردشگر به استان رکورد جدیدی از این حیث به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

کد خبر 656471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.