عبور مهدی طارمی از مارگا و فالکائو / حمله به رکورد "هالک" هدف بعدی ستاره ایرانی پورتو

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو تعداد گل‌هایش در این تیم را به عدد ۷۳ رساند و از تعداد گل‌های موسی مارگا و رادامل فالکائو (۷۲ گل) پیشی گرفت. نگاه طارمی حالا این است تا با زدن شش گل دیگر از هالک برزیلی ۷۷ گله هم جلو بزند و در میان برترین گلزنان تاریخ پورتو قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتغال که سومین فصل حضور خود در پورتو را پشت‌سر می‌گذارد دیگر به عنصر مهم و کلیدی اژدهای پرتغال در تمام تورنمنت‌ها تبدیل شده است و از لیگ برتر گرفته تا جام‌حذفی، لیگ‌کاپ، سوپرجام و لیگ‌قهرمانان اروپا با گل‌های خود پورتو را در وضعیت خوبی قرار داده است.

الماس بوشهری پورتو در تمام تورنمنت‌های فصل جاری برای پورتو ۲۴ گل به‌ثمر رسانده و ۱۰ پاس‌گل نیز به هم‌تیمی‌هایش داده تا مجموعاً در ۴۳ بازی روی ۳۴ گل به‌طور مستقیم تأثیر گذاشته باشد. البته پورتو فقط از لیگ‌قهرمانان اروپا کنار رفته و پس از قهرمانی در لیگ‌کاپ، لیگ برتر و جام‌حذفی را پیش‌روی خود دارد و طارمی می‌تواند این آمار را بهبود بخشد.

اما مهدی طارمی با گلی که در بازی شب گذشته پورتو از روی نقطه‌پنالتی زد یک رکورد جدید از خود برجای گذاشت و آمار گل‌هایش در پورتو (تمام رقابت‌ها) را به ۷۳ رساند. بدین ترتیب طارمی از موسی مارگا و رادامل فالکائو که هرکدام ۷۲ گل برای پورتو زده بودند عبور کرد و در جدول برترین گلزنان تاریخ پورتو، بالاتر از این دو مهاجم قرار گرفت.

اینکه طارمی در انتهای فصل از پورتو جدا می‌شود یا نه هنوز مشخص نیست و هر اتفاقی ممکن است رقم بخورد؛ اما مسئله اینجاست شماره ۹ ایرانی پورتو این فرصت را دارد تا در بازی‌های باقی‌مانده فصل جاری، شش‌گل دیگر برای پورتو به‌ثمر برساند و از "هالک" بازیکن برزیلی اسبق این تیم که ۷۷ گل برای پورتو زده بود نیز پیشی بگیرد و با ۷۸ گل به یکی از برترین گلزنان تاریخ پورتو تبدیل شود.

کد خبر 656463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.