زنده باد اصفهان

چهارباغ سحرانگیز در بهاری‌ترین روزهای سال، همزمان با عید فطر، شاهد آیین افتتاح هفته فرهنگی اصفهان (هفت شهر عشق) بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیاده‌راه چهارباغ که یادآور هویت تاریخی اصفهان است، امشب همزمان با عید سعید فطر پذیرای جمع زیادی از شهروندان اصفهانی بود که آمده بودند تا آغاز هفته فرهنگی به نام شهر خود اصفهان را به جشن بنشینند، این بار حاشیه‌های خواندنی همراه بود.

  • نشاط کودکان، شور نوجوانان و جوانان، امیدواری زنان و مردان و عظمت و صبوری سالمندان در شب رویایی اصفهان در چهارباغ آن قدر دلنشین و دوست داشتنی بود که این تصویر در سال‌های اخیر کمتر به چشم دیده شده بود.

زنده باد اصفهان

  • بار دیگر نام و یاد اصفهان موجب شد تا اصفهانی‌ها برای اینکه اصفهان شهر زندگی شود، بودن در کنار یکدیگر را برای اعتلای نام شهرشان تمرین کنند.
  • «زنده باد اصفهان» شعار و مرام نامه‌ای بود که مردم اصفهان در آئین افتتاحیه فرهنگی اصفهان بارها و بارها به صدای رسا از سویدای دل و یک صدا فریاد زدند.
  • برنامه را شهروندان در چند شیوه همراهی می‌کردند، گروهی بر صندلی‌های در نظر گرفته شده نشسته بودند، گروهی دیگر در حین قدم زدن در چهارباغ این آئین را یار بودند و گروهی دیگر نیز در جمع‌های خانوادگی یا همان دورهمی های فامیلی در گوشه و کنار چهار باغ آئین افتتاح را به نظاره نشستند.

زنده باد اصفهان

  • آیین افتتاح با کلام حق که یکی از نوجوانان اصفهانی آیاتی از قرآن را قرائت کرد آغاز شد، روایت خوانی از تاریخ اصفهان و معرفی این شهر در گذشته پرافتخارش و معرفی چهره‌های شاخص و تأثیرگذار در ادوار مختلف تاریخی از بخش‌های دیگر برنامه بود.
  • بانو مجتهده امین، شیخ بهایی، علی اکبر اصفهانی، کمال الدین اسماعیل، میرفندرسکی، میرزا آقا امامی، شهید احمد کاظمی هفت چهره نام‌آور و شخصیت تأثیر گذار در ادوار تاریخی مختلف بودند که در این برنامه زندگی‌نامه و اقدامات مؤثر و منحصربه‌فرد آنها و نقش شأن در تاریخ اصفهان روایت شد.
  • هفت بازیگر در قامت هفت شخصیت تأثیرگذار یا لباس‌هایی که یادآور دوره تاریخی اصفهان است، با مردم از خاطرات، روایت‌ها و تاریخ حضورشان در این شهر سخن گفتند.
  • مجتبی شاهمرادی معاون فرهنگی شهردار اصفهان که به نمایندگی از مدیریت شهری در این آئین سخن گفت، با بیان اینکه مردم اصفهان میراث دار اصفهان بزرگ هستند از اجرای ۲۰۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان خبر داد.

بیشتر بخوانید: برگزاری ۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در هفته اصفهان

  • از نکات مثبت این برنامه که مورد اقبال شهروندان هم قرار گرفت، پیش بینی نشدن سخنرانی برای این آئین بود، بیشتر زمان برنامه افتتاحیه به اجرای برنامه‌های مفرح و شاد همچون موسیقی، ترانه‌ها و تصنیف‌های خاطره‌انگیز و روایت خوانی گذشت.
  • «تلخک» هم در میان برنامه‌های مختلف چندین و چند بار با کلام ساده، اما گرم لبخند را بر لب‌های حاضران مهمان کرد.
  • «هفت شهر عشق» آغازی برای اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان شد، چرا که قرار است تمام ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی هر شهری نه‌تنها برای شهروندان آن، بلکه برای سایر شهرها نیز معرفی و مطرح شود.
کد خبر 656424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.