برگزاری ۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در هفته اصفهان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در هفته فرهنگی اصفهان بالغ بر ۲۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، شاد و مفرح در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی شامگاه شنبه _دوم اردیبهشت ماه_ در آئین افتتاح هفته فرهنگی اصفهان در گذر فرهنگی چهارباغ اظهار کرد: اصفهان شهر علم، فرهنگ، مهد هنر، ایثار و شهادت است که البته هیچ کدام از این صفات به تنهایی قابلیت توصیف این شهر را ندارد.

وی با بیان اینکه تنها واژه «اصفهان» می‌تواند شهر اصفهان را با تمام خصوصیات خود در برگیرد، افزود: هفته فرهنگی اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود و این بهترین بهانه‌ای است که به فرزندان خود در این شهر یادآوری کنیم که امروز آنچه به دست ما رسیده، محصول جانفشانی‌ها، رشادت‌ها، هنرمندی‌ها و سختی‌هایی است که بزرگان و شخصیت‌های برجسته این شهر سپری کرده‌اند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به معرفی هفت شخصیت برجسته اصفهان تصریح کرد: انتخاب هفت شخصیت برجسته از میان صدها چهره بزرگ شهر برای معرفی در هفته فرهنگی اصفهان، فعالیتی سخت و دشوار بود، اما این شخصیت‌ها در هفته فرهنگی اصفهان نماینده همه چهره‌های شاخص شهر هستند.

وی ادامه داد: به عنوان متولیان مدیریت شهری تلاش می‌کنیم، هفته فرهنگی اصفهان را با برنامه‌های متنوع و مختلف شاد و مفرح بعد از یک ماه روزه‌داری برای شهروندان و مردم اجرا کنیم.

شاهمرادی افزود: ب اساس برنامه‌ریزی‌ها در هفته فرهنگی اصفهان بالغ بر ۲۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، شاد و مفرح در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان، همه مراکز تفریحی و گردشگری شهر اصفهان که در اختیار شهرداری بوده با تخفیف ۵۰ درصدی جهت بازدید در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: درصد هستیم در هفته فرهنگی اصفهان ویژه برنامه‌های متنوعی را طراحی کنیم؛ مردم می‌توانند جهت اطلاع از زمان برگزاری این رویدادها و برنامه‌ها به اپلیکیشن «اصفهان من» بخش رویدادها و یا سایت «به وقت اصفهان» مراجعه کنند و از آن اطلاع یابند همچنین یک برنامه تلویزیونی هر شب در هفته فرهنگی اصفهان از شبکه استانی با نام «زنده باد اصفهان» پخش می‌شود که امیدواریم بخش‌هایی از آن در دیگر شبکه‌های کشوری نیز بازتاب رسانه‌ای پیدا کند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: فردا شب در پردیس هنر، هنرمندان برجسته عرصه موسیقی و آواز که شهرت آن‌ها بین‌المللی است به ارائه برنامه می‌پردازند.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند همراه با فرزندان خود با حضور بر سر مقبره‌ها، نمادها و مجسمه‌های این شخصیت‌ها چون شیخ بهایی، کمال الدین اسماعیل، میرفندرسکی، علی اکبر اصفهانی معمار، شهید حاج احمد کاظمی، مجتهده امین و میرزا آقای امامی این شخصیت‌ها را به فرزندان خود بیشتر بشناسانند.

شاهمرادی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در دست ما به عنوان میراث گذشتگان در اصفهان قرار دارد محصول تلاش بزرگان و شخصیت‌های این چنین است و اگر خواهانیم اصفهان در آسمان دنیا بدرخشد، امروز باید چون گذشتگان تلاش کنیم.

کد خبر 656420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.