۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
چرا بشر به اختراع فناوری روی آورد؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: زمانی که بشر به توسعه و تکامل روی آورد، اختراع فناوری‌های نوین نیز مورد توجه قرار گرفت و در این زمان نه تنها شناخت دنیا مورد توجه قرار گرفته بلکه بشر به دنبال ایجاد تغییر در محیط پیرامون خود بود.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دلیل روی آوردن بشر به اختراع فناوری‌های نوین، اظهار کرد: به طور کلی همزمان با توسعه زندگی بشر، اعتماد به نفس انسان‌ها نیز بسیار افزایش یافت.

وی افزود: درواقع از یک مقطع زمانی به بعد نه تنها زندگی بشریت توسعه یافت بلکه اتفاق دیگری نیز در جریان بود و طی آن رویداد اعتماد به نفس انسان‌ها افزایش یافت.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: انسان‌ها عموماً از دانش برای رفع نیازهای خود استفاده می‌کردند و عملاً در گذشته انسان‌ها محتاج استفاده از دانش بودند.

وی تاکید کرد: درواقع انسان‌ها برای اینکه مشکلات اولیه خود را مرتفع کنند و نیازهای مربوط به بقای خود را برآورده کنند نیاز به کسب دانش داشتند، اما این رویه در یک دوره زمانی کاملاً تغییر کرد.

مرادی در همین رابطه افزود: زمانی که دانش انسان به حداقل رسید و بشر برای بقا دیگر به دانش نیاز نداشت، به فکر توسعه و تکامل افتاد.

وی در رابطه با دلیل روی آوردن بشر به اختراع فناوری گفت: زمانی که بشر به توسعه و تکامل روی آورد، اختراع فناوری‌های نوین نیز مورد توجه قرار گرفت و در این زمان نه تنها شناخت دنیا مورد توجه قرار گرفت بلکه بشر به دنبال ایجاد تغییر در محیط پیرامون خود بود.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: زمانی که به تاریخ انسان نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که از یک دوره زمانی ویژه انسان در تلاش بود که برای رفاه خود تغییراتی در طبیعت به‌وجود آورد و این مسئله عصر جدیدی در اختراعات بشر را به همراه داشت.

کد خبر 656422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.