۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
چرا بشر به ساخت تلسکوپ روی آورد؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: بشر برای اینکه بتواند به توسعه دست‌ یابد، باید حواس خود را ارتقا دهد و در این راستا به تکنولوژی‌های جدیدی مانند تلسکوپ روی آورد. یکی از حواس پنج‌گانه، بینایی است و بشریت برای اینکه بتواند بینایی خود را ارتقا دهد، تلسکوپ و میکروسکوپ را اختراع کرد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات بشر در جهت توسعه و دلیل ساخت تلسکوپ، اظهار کرد: انسان نخستین به مرور زمان برای دست‌یابی به توسعه نیاز داشت که حواس پنج‌گانه خود را ارتقا دهد.

وی افزود: به طور کلی بشریت برای اینکه بتواند به توسعه دست‌یابد، باید حواس خود را ارتقا دهد و در این راستا به تکنولوژی‌های جدیدی مانند تلسکوپ می‌اندیشید.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: یکی از حواس پنج‌گانه، بینایی است و بشریت برای اینکه بتواند بینایی خود را ارتقا دهد، تلسکوپ و میکروسکوپ را اختراع کرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر تلسکوپ و میکروسکوپ، بلندگو و انواع رادارها نیز به مرور زمان برای تقویت حواس دیگری مانند شنوایی به‌وجود آمد.

مرادی در رابطه با تکامل عقل بشریت گفت: در کنار حواس پنج‌گانه عقل بشریت نیز نیازمند تکامل بود و به همین دلیل ابزارهای مختلفی برای توسعه عقل شکل گرفت.

وی تصریح کرد: در این راستا علوم بسیاری مانند فلسفه، منطق، روش‌های تفکر، استراتژی‌های خلق دانش و حفظ دانش به مرور زمان شکل گرفت.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع این علوم در کنار مسائلی مانند روش‌های آماری و علم آمار جزو ابزارهایی به‌شمار می‌روند که به توسعه عقل بشریت کمک می‌کند و باعث تکامل می‌شوند.

کد خبر 655088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.