نقش تولید محتوا مؤثر در رشد کسب و کار

در دنیای امروزی که اغلب کسب و کارها به نوعی با اینترنت و فضای مجازی گره خورده‌اند، رقابت میان آن‌ها تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است و هر یک از فعالین این حوزه تلاش می‌کنند تا به طریقی خود را بیش از رقبا به مخاطبین معرفی کنند.

اگر شما نیز یکی از صاحبین کسب و کارهایی باشید که پا به دنیای مجازی گذاشته‌ و قصد معرفی خود به جمع کثیری از مخاطبین را دارد، می‌دانید که کسب جایگاهی مطمئن در این بازار داغ کار آسانی نیست. حال به نظر شما چطور می‌توان در این بازار شلوغ عملکرد مطلوبی داشت؟ تولید محتوای خوب یکی از چیزهایی است که به شما در دیده شدن و رشد کسب و کارتان کمک می‌کند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله به محتوا و جزئیات آن خواهیم پرداخت. همراه ما بمانید.

تولید محتوا چیست؟

وقتی که برای پیدا کردن پاسخ یک پرسش صفحه گوگل را باز می‌کنید و با فهرستی از نتایج روبه‌رو می‌شوید، می‌دانید که هر یک از این نتایج مطالبی را درون خود دارند که ممکن است شما را به جواب سوالتان برسانند. حال وقتی یکی از آن‌ها را باز می‌کنید، صفحه وب‌سایتی را می‌بینید که با انواع نوشته‌ها و تصاویر پر شده است. هر چیزی که در این وب‌سایت می‌بینید و اطلاعاتی را به شما منتقل می‌کند، در واقع یک محتواست. همین حالا که با این متن همراه ما هستید، محتوایی بر بستر سایت قرار داده شده که شما را به عنوان یک مخاطب همراه خود کرده است. در حقیقت، یک وب‌سایت بدون داشتن محتوا عملا چیزی برای ارائه ندارد.

اگر چه تا چند سال پیش تولید محتوا چندان جدی گرفته نمی‌شد؛ اما امروزه افراد می‌دانند که برای پیشرفت کسب و کارشان باید از این روش اقدام کنند. محتوا راهی برای ارتباط میان صاحبین مشاغل و مشتریان از طریق اینترنت است. با این حال همه چیز هم به اینترنت مربوط نیست. یک فیلم سینمایی که از تلویزیون پخش می‌شود، پادکستی که آن را در رادیو می‌‎شنوید، موسیقی که به آن گوش می‌دهید و بسیاری از چیزهای دیگر نیز محتوا به حساب می‎‌آیند؛ اما هدف ما از تولید کردن محتوا در این مقاله، تولید محتوای سایت است.

تاثیرات تولید محتوا بر پیشرفت کسب و کار

پرسشی که ممکن است برای بسیاری از شما ایجاد شود این است که اصلا محتوا چه تاثیری بر پیشرفت کسب و کار دارد؟ پیش از هر چیز باید بدانید که محتوا خود به تنهایی می‌تواند یک کسب و کار باشد. حتی اگر محصولی برای فروش نداشته باشید یا خدماتی را ارائه نکنید، ارائه محتوا می‌تواند فعالیت اصلی وب‌سایت شما باشد. بسیاری از وب‌سایت‌ها را می‌بینید که با تولید محتوای بلاگ و ارائه مطالبی به مخاطبین کسب درآمد می‌کنند. از سوی دیگر تولید محتوای سایت مزایایی دارد که با بررسی آن‌ها، تاثیر آن بر کسب و کار را نیز درک می‌کنید.

  • محتوا پل ارتباطی میان صاحب کسب و کار و مخاطب است: در فضای مجازی زمانی که ارتباط مستقیمی با مخاطبین خود ندارید، محتوا می‌تواند شما را به آن‌ها متصل کند. حال به هر میزان که محتوای بهتری مبتنی بر اصول تولید محتوا داشته باشید، مخاطبین بهتر با شما ارتباط خواهند گرفت.

  • محتوا می‌تواند رنکینگ شما در نتایج جستجو را بهبود ببخشد: رعایت اصول تولید محتوا و اصول سئو می‌تواند وب‌سایت شما را برای افراد بیشتری نمایش دهد و به این ترتیب شما می‌توانید صرفا با رعایت برخی نکات، درآمد بیشتری داشته باشید.

  • محتوای مناسب برای محصول یا خدمات شما مشتری می‌آورد: چنانچه خلاقیت را جزو اصول تولید محتوا بدانید، می‌تواند در جذب مشتری اهمیت زیادی داشته باشد. برای مثال اگر معرفی محصول جذابی داشته باشید، مشتری را به خرید ترغیب می‌کنید.

  • تولید کردن محتوا کم هزینه است: برای تولید محتوای بلاگ نیازی به پرداخت هزینه‌های آن چنانی نیست و با صرف هزینه اندک می‌توانید از مزایای متعدد آن استفاده کنید.

  • نتایج و عملکرد محتوا به راحتی در فضای مجازی قابل تحلیل است: این از جمله ویژگی‌های کسب و کارهای اینترنتی است که می‌توان نتایج به دست آمده را با استفاده از ابزارها و فیدبک‌ها بررسی کرد.

  • در نهایت باید توجه داشته باشید که محتوا به ایجاد شهرت، اعتماد، اعتبار و همچنین تبدیل مخاطبین به مشتریان وفادار کمک می‌کند.

نقش تولید محتوا مؤثر در رشد کسب و کار

انواع تولید محتوا در وب‌سایت‌ها

تولید محتوای سایت به روش‌های مختلفی انجام شده و انواع گوناگونی دارد. هر چیزی که پیامی در دل آن نهفته باشد یک محتواست. به طور کلی محتواهای رایجی که در بلاگ‌ها با آن‌ها مواجه هستیم در دسته‌بندی زیر قرار می‌گیرند:

  • محتوای متنی
  • محتوای صوتی
  • محتوای تصویری
  • محتوای ویدئویی
  • اینفوگرافیک
  • محتوای وبینار
  • پوستر و کاتالوگ
  • بنرهای تبلیغاتی
  • و ...

افزون بر این موارد ممکن است انواع دیگری از محتواها را نیز در بستر اینترنت ببینید؛ اما این‌ها رایج‌ترین انواع محتوا هستند. در میان موارد نام برده، تولید محتوا متنی را می‌توان پرکاربردترین دانست که در هر وب‌سایتی کاربرد دارد. بدیهی است بیشتر محتوایی که مشاهده می‌کنیم، از نوع تولید محتوا متنی است.

تبلیغ کسب و کار با استفاده از محتوای متنی به چه صورت انجام می‌شود؟

علاوه بر محتوایی که بر بستر وب‌سایت خودتان منتشر می‌کنید، انواعی از محتوا را نیز می‌توانید در وب‌سایت‌های پرمخاطب به عنوان تبلیغی برای کسب و کارتان منتشر کنید. رپورتاژ آگهی به شما کمک می‌کنید تا با تولید محتوا متنی کاربردی و نشر آن در صفحات دیگر، مخاطبین را به سمت وب‌سایت‌تان جذب کنید. این کار نیز اصولی دارد که رعایت آن‌ها به کسب نتیجه بهتر کمک می‌کند. توجه داشته باشید که پلتفرم‌های خاصی در زمینه رپورتاژ آگهی فعالیت دارند و حق نشر مطالب مورد نظر شما در وب‌سایت‌های مشخصی را دارند. به عنوان مثال پلتفرم «نیک نویس» یکی از موفق‌ترین‌ها در حوزه تولید محتوا متنی و همچنین نگارش رپورتاژ آگهی است. برای معرفی کسب و کار خود به طیف وسیعی از مخاطبین و همچنین نوشتن یک رپورتاژ تاثیر گذار می‌توانید از کارشناسان مجموعه نیک نویس کمک بگیرید.

نقش تولید محتوا مؤثر در رشد کسب و کار

کلام آخر

از زمانی که محتوا را جدی می‌گیرید، تغییرات قابل توجهی در فعالیت‌های شما رخ خواهند داد که نهایتا سبب پیشرفت روزافزون کسب و کارتان می‌شوند. اگر به دنبال چنین تغییری هستید، بهتر است همین حالا تغییراتی را در محتوای وب‌سایت‌تان ایجاد کنید تا استفاده بهینه از این بستر، به نتایج دلخواه منتهی شود.

کد خبر 656372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.