آماده‌باش ۱۲۰ تیم امدادی اصفهان در تعطیلات عید فطر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در تعطیلات عید سعید فطر و با توجه به افزایش سفرهای برون شهری، تعداد ۱۲۰ تیم نیروهای امدادی با آمادگی کامل در راه‌های استان، مناطق گردشگری کوهستانی، جاده‌ها، مسیر رودخانه مستقر شدند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید فطر برای امدادرسانی به مسافران همه فعالیت‌ها نیروهای امدادی در ایام نوروز را دوباره احیا کردیم، اظهار کرد: با آغاز سفرها ۲۰۰ پایگاه اورژانس در سراسر استان مستقر شدند و جمعیت هلال احمر نیز در بیش از ۴۵ پایگاه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همچنین در استان اصفهان ۵۷ مجتمع رفاه خدماتی و ۱۰ ایستگاه امنیت سلامت، ۴۴ مکان از راهدارخانه‌ها برای ارائه خدمات به مسافران در ایام تعطیلات عید سعید فطر در آماده‌باش کامل بودند و بیش از ۸۵۰ دهیاری و ۱۱۴ شهر مکلف شدند، به صورت ویژه در روستاها و شهرها اجرای طرح‌های پیشگیری عملیاتی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ارسال دستورالعمل مدیریت بحران برای تمام دستگاه‌ها در استان، افزود: جلسه ستاد مدیریت بحران با دستگاه‌ها به منظور برنامه‌ریزی مدیریت بحران، امداد و نجات و کارگروه خدمات بحران برگزار و دستورالعمل‌های لازم برای کمیته‌های ستاد سفر و بخش‌های مختلف ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: همزمان با تعطیلات عید سعید فطر پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای در شهرها و روستاها، پایگاه حلال‌احمر، امداد خودروهای جاده‌ای و خودروهای کمکی برای نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل هستند و از ظرفیت دستگاه‌ها برای کنترل و تقویت جاده‌ها استفاده می‌شود.

شیشه‌فروش با اشاره به افزایش سرانه جمعیت روستا در ایام تعطیلات عید فطر که مردم از مناطق به موطن اصلی خود سفر می‌کنند، گفت: با شرکت آبفای استان برای تأمین و آبرسانی سیار در این مناطق هماهنگی لازم انجام شده است.

وی اظهار کرد: در برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران با دستگاه‌ها به منظور برنامه‌ریزی و آمادگی تیم‌های امدادی و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم برای کمیته‌های ستاد سفر و بخش‌های مختلف بر تأمین و کنترل پایدار حامل‌های انرژی و جایگاه‌های سوخت مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها پدیده آب‌وهوایی و رخداد خاصی به جز وزش باد ملایم در استان اعلام نشده است، افزود: مناسب با شرایط آب و هوایی اخطارهای لازم اعلام شده است.

وی با اشاره به بازگشایی رودخانه زاینده‌رود، تصریح کرد: به شهرداری‌ها و تیم‌های گشت و نظارت شرکت آب منطقه‌ای استان اعلام شده که در مسیر رودخانه و کانال‌هایی برای پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی و دیگر حوادث نیروهای خود را تقویت کنند.

شیشه‌فروش، پیشگیری از حریق در مراتع و رعایت اصول ایمنی در مناطق گردشگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: اکنون در این فصل پوشش گیاهی و گونه‌های ارزشمند در مراتع در حال رشد هستند و حفاظت از آن‌ها ضروری است. با وجود شرایط خاص مراتع به عشایر هم توصیه شده کوچ‌های دیرهنگام در اردیبهشت را آغاز کنند.

کد خبر 656325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.