پورتو با هنرنمایی طارمی در بین پنالتی‌گیرترین تیم‌های جهان

تیم فوتبال پورتو پرتغال با ۴۱ پنالتی کسب‌شده که بخش اعظم آن را مهدی طارمی با زیرکی گرفته است در بین پنالتی‌گیرترین‌های جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرکز جهانی تحقیقات ورزشی رتبه‌بندی لیگ‌های ملی از نظر دفعات پنالتی‌های گرفته شده توسط داوران را امروز _جمعه یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ اعلام کرد؛ این داده‌ها از اول ژانویه ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۳ در بین ۷۵ لیگ در سراسر جهان جمع‌آوری شده است.

لیگ برتر فوتبال مصر با هر ۱۷۲ دقیقه یک پنالتی در صدر رده‌بندی لیگ‌های جهان قرار دارد و در رده دوم لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی (هر ۱۷۸ دقیقه یک پنالتی) جای گرفته است. لیگ برتر روسیه نیز در هر ۱۸۷ دقیقه بازی با یک پنالتی سوم شد؛ گفتنی‌ست میانگین تمام لیگ‌های جهان ۲۷۱ دقیقه بوده است.

نکته جالب اینجاست که این جمع‌بندی به‌طور اختصاصی برای تمام تیم‌های جهان نیز انجام گرفته که باشگاه اردیانو کاستاریکا با کسب ۴۴ پنالتی صدرنشین این فهرست است و در رده‌های دوم و سوم نیز دو باشگاه هایدوک‌اسپیلت کرواسی به‌همراه زمالک مصر با ۴۳ پنالتی کسب‌شده قرار دارند.

پورتو با هنرنمایی طارمی در بین پنالتی‌گیرترین تیم‌های جهان

همچنین تیم‌های فوتبال فنرباغچه ترکیه و پورتو پرتغال با آمار ۴۱ پنالتی در جایگاه مشترک بعدی هستند؛ این آمار در شرایطی برای پورتویی‌ها ثبت شده که بخش اعظم آن‌ها را مهدی طارمی ستاره ایرانی‌شان طی سه‌فصل اخیر در لیگ‌های داخلی و اروپایی از حریفان گرفته است و مدت‌هاست به‌عنوان یکی از پنالتی‌گیرترین بازیکنان دنیا شناخته می‌شود.

در رتبه‌های بعدی نیز تیم‌های دپورتیوو کالی شیلی، النصر عربستان، گالاتاسرای ترکیه، پائوک یونان و الهلال عربستان به‌ترتیب با ۴۰، ۳۹ و سه تیم دیگر ۳۸ پنالتی گرفته‌شده ایستاده‌اند.

کد خبر 656275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.