عربستان به دنبال بهبود روابط خود با کشورهای جبهه مقاومت است

امام جمعه زرین شهر گفت: امروز به لطف خداوند متعال و آثار به دست آمده از اقدامات جبهه مقاومت، عربستان به دنبال بهبود روابط خود با کشورهای جبهه مقاومت است و این تحول بزرگ قطعاً آثار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خوبی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با اشاره به روابط ایران با سایر کشورهای مسلمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ باشکوه خود همواره به دنبال توسعه هر چه بیشتر روابط دوستانه و برادرانه با کشورهای مسلمان و همسایگان بر اساس احترام متقابل و اخوت اسلامی بوده و همیشه بر حفظ وحدت و دوستی بین مسلمانان تأکید داشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران علیرغم اینکه پس از پیروی انقلاب اسلامی مورد تجاوز دشمنان قرار گرفت، اما هیچگاه به هیچ کشوری تجاوز نکرده است و راهبرد مهم ایران اسلامی تاکنون حفظ وحدت و دوستی بین کشورهای مسلمان بوده چراکه این دیدگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد که امنیت در منطقه تنها در سایه گفتگو، دوستی و همکاری میان کشورهای منطقه بویژه همسایگان برقرار می‌شود.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به موضع نقادانه‌ای ایران اسلامی مبنی بر تقویت تروریسم در منطقه و کشتار مسلمانان در کشورهای همسایه، تصریح کرد: عربستان بعد از هزینه‌های سنگینی که برای برقراری ارتباط با آمریکا انجام داد، نه تنها هیچ‌گونه دستاورد مثبتی را کسب نکرد بلکه در برابر ضعیف‌ترین موشک یمنی‌ها نتوانست دوام بیاورد و این مسئله سبب شد سعودی‌ها به این نتیجه دست پیدا کنند که بیش از اینکه برای تأمین امنیت خود به کشورهای بیگانه و فرامنطقه‌ای مانند آمریکا دل ببندد بهتر است با کشورهای همسایه جبهه مقاومت ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: امروز به لطف خداوند متعال و آثار به دست آمده از اقدامات جبهه مقاومت، عربستان به دنبال بهبود روابط خود با کشورهای جبهه مقاومت است و این تحول بزرگ قطعاً آثار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خوبی را به همراه خواهد داشت.

باقریان با اشاره به سریال تکراری یورش‌های صهیونیست‌ها و یهودی‌های افراطی به مسجدالاقصی گفت: رژیم جعلی صهیونیستی همه ساله با تحریک یهودی‌های افراطی و تحریک آنها برای یورش به مسجد الاقصی به دنبال آزار و حتی مجروح و شهید کردن مردم مظلوم فلسطین بود اما وقتی نفس‌های این رژیم منحوس توسط جوانان مقاومت به شماره افتاد این رژیم از ترس خود ورود یهودی‌های افراطی را به مسجد الاقصی ممنوع اعلام کرد.

وی اضافه کرد: اعلام ممنوعیت ورود یهودی‌های افراطی به مسجد الاقصی برای نخستین بار محقق شد و این دستاورد نشان از آن دارد که رژیم جعلی اسرائیل به خوبی آگاه است که در هیچ کجایی سرزمین اشغالی از حمله موشک‌های مقاومت در امان نیست.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی عنوان کرد: سپاه پاسداران فراتر از یک نیروی نظامی است، به‌گونه‌ای که این نهاد ارزشمند در کنار سایر نیروهای مسلح با تمامی زیر مجموعه‌های خود آثار و برکات معنوی و جهانی بسیاری را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌هایی که از عمر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی می‌گذرد با عملکرد درخشان و انقلابی خود دشمنان را نا امید کرده و ترس را دل آنها کاشته است از این رو می‌توان سپاه پاسداران را به معنای واقعی حافظ امنیت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست به‌گونه‌ای که جان خود را برای حفظ انقلاب و نظام در طبق اخلاص قرار داده‌اند.

کد خبر 656217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.