برگزاری آیین نکوداشت محمدرضا قانعی در اصفهان

به مناسبت روز معمار آیین نکوداشت محمدرضا قانعی با حضور معماران مطرح کشور در گنبدخانه مسجد شیخ‌لطف‌الله برگزار می‌شود.

سهند منشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آئین نکوداشت محمدرضا قانعی به مناسبت روز معمار و تولد ۷۰ سالگی وی، پنجم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ در گنبدخانه مسجد شیخ‌لطف‌الله برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور چهره‌های سرشناس حوزه معماری از سراسر کشور در این مراسم، افزود: علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان و حمیدرضا سپهری از معماران و پژوهشگران از سخنرانان اصلی این برنامه هستند.

دبیر پنل گفت‌وگوی معمارانه در خصوص دستاوردهای ۴۰ ساله محمدرضا قانعی تصریح کرد: اصل برنامه برگزاری یک پنل معمارانه به مدت یک ساعت است که قرار بر این است که بعد از سخنرانی‌ها این پنل با حضور چند تن از معماران که چندین نسل با محمدرضا قانعی همکاری داشته‌اند و به‌نوعی در جهان فکری ایشان زیست کرده‌اند، اجرا می‌شود ضمن اینکه گفت‌وگویی میان معماران شکل می‌گیرد و هرکدام درخصوص تجربیات خودشان از همکاری با وی صحبت می‌کنند.

برگزاری آیین نکوداشت محمدرضا قانعی در اصفهان

وی در خصوص افراد مشارکت‌کننده در این پنل خاطرنشان کرد: سهند منشی، امیرمحمد اخوان، مهندس هادیان مدیرعامل مؤسسه پل شیر، کاظم موتابیان از اقتصاددانان برجسته، امین ناطقی و علی شیخ‌الاسلام از معماران برجسته افرادی هستند که در این پنل حضور دارند، بعد از اجرای پنل از افرادی که در چهار دهه فعالیت محمدرضا قانعی با وی همکاری داشته‌اند تقدیر انجام می‌شود، فیلمی هم از چهار دهه فعالیت‌های وی تهیه‌شده که در مراسم پخش می‌شود.

قانعی جز چند معمار برجسته کشور است

منشی در خصوص دلیل انتخاب محمدرضا قانعی برای تجلیل گفت: در حال حاضر وی جز چند معمار برتر کشور هستند، دستاوردهای بسیار قانعی در حوزه معماری و ۴۰ سال فعالیت در این زمینه از دلایل وی بود که هم‌زمان با تولد ۷۰ سالگی این بزرگداشت برگزار می‌شود.

وی افزود: صبح روز پنجم اردیبهشت‌ماه در دانشگاه خوراسگان و ششم اردیبهشت هم در دانشگاه هنرهای زیبای تهران مراسم بزرگداشت وی برگزار می‌شود.

ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است

دبیر پنل گفت‌وگوی معمارانه با اشاره به اینکه ورود برای عموم آزاد است، خاطرنشان کرد: تعداد دعوت‌شدگان رسمی ۱۰۰ نفر است و ظرفیت مکان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر است که بااین‌وجود علاقه‌مندان می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

وی بابیان اینکه این مراسم به همت مؤسسه زنجیره ایوان صورت می‌گیرد، گفت: این مؤسسه در چند سال اخیر پایه اصلی برگزاری برنامه‌های معماری در شهر اصفهان بوده است و تنها مؤسسه خصوصی استان در این حوزه است، در سال جاری برگزاری تعدادی کارگاه معماری و هنری، برگزاری مسابقه آبشار و مسابقه پاویون پل‌شیر در دانشگاه خوراسگان را خواهیم داشت.

کد خبر 656146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.