انعکاس آموزش قانون در کتاب‌های درسی ضروری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سلامت جامعه یکی از نتایج آموزش قانون به دانش‌آموزان است، گفت: لزوم انعکاس موضوع آموزش قانون در کتاب‌های درسی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه سی‌ویکم فروردین‌ماه_ در نشست تخصصی قضات دادگستری و مدیران مدارس نواحی آموزش و پرورش شهر اصفهان که با هدف اجرای طرح «قاضی در مدرسه» برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و رسالت‌های آموزش و پرورش، فرهنگ‌سازی است که اگر آموزش و پرورش معانی فرهنگی و قوانین را در جامعه به شیوه‌های مختلف و از پایه به دانش‌آموزان آموزش دهد در جامعه قانون‌مداری حاکم خواهد شد.

وی سلامت جامعه را یکی از نتایج آموزش قانون به دانش‌آموزان دانست و افزود: عملکرد معلمان، محتوای درسی و نوع ارائه این محتوا می‌تواند قانون را به دانش‌آموز یاد دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همراهی و همکاری نهادهای مسئول در جامعه را از جمله مهم‌ترین راهکارها برای آموزش قانون به دانش‌آموزان دانست و ادامه داد: بسیاری از طرح‌های خوب ابتدا از مدارس شروع شده‌اند و به عنوان مثال طرح بستن کمربند ایمنی از جمله برنامه‌های موفق آموزش قانون به دانش‌آموزان بود که این قوانین امروز توسط افراد اندکی نادیده گرفته می‌شود.

وی طرح همگانی بستن کمربند ایمنی یا همیار پلیس را یکی از دلایل موفقیت طرح دانست و افزود: صدا و سیما، مدرسه، پلیس و بسیاری از نهادهای دیگر با یکدیگر همراهی کردند تا این طرح اجرایی شد.

ابراهیمی با اشاره به لزوم انعکاس موضوع آموزش قانون در کتاب‌های درسی، گفت: این مباحث باید در جلسات آموزش خانواده نیز مطرح شود و برنامه‌ریزی تا دانش‌آموزان بتوانند خودشان در رفع و رجوع اختلافات پیش آمده مدرسه دخیل باشند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموز، کودک کوچک نیست و نباید به آن‌ها به چشم فردی نگاه کرد که هرچه گفتیم می‌پذیرد و این به ویژه در میان دانش‌آموزان گروه هدف طرح قاضی در مدرسه چشم‌گیرتر است، چرا که به لحاظ دینی در سنی هستند که باید آن‌ها را «مشاور» قلمداد کرد و از آن‌ها کمک فکری گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: به دانش‌آموز باید بیاموزیم که چگونه با آسیبی که برایش اتفاق افتاده برخورد کند و چگونه از آسیب خارج شود و در این صورت ورودی پرونده به مراکز قضائی کاهش خواهد داشت و این چنین خانواده و دانش‌آموز ما در شرایط امن‌تری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دانش‌آموزان ما ناتوانی در نه گفتن است و نباید اجازه دهیم که دشمن از این مورد به عنوان یک ابزار استفاده کند.

کد خبر 656087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.