اجرای "زنگ قانون" در مدارس اصفهان با هدف مدیریت آسیب‌های اجتماعی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با هدف مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات این حوزه، اقدام به طراحی برنامه زنگ قانون کردیم که ابتدا به صورت آزمایشی و با کسب موفقیت در تمام مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نم‌نبات امروز _پنجشنبه سی‌ویکم فروردین‌ماه_ در نشست تخصصی قضات دادگستری و مدیران مدارس نواحی آموزش و پرورش شهر اصفهان که با هدف اجرای طرح «قاضی در مدرسه» برگزار شده بود، اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس، کمک به نوجوانان و یاری آموزش و پرورش همه، گام در میدان گذاشته و وارد صحنه شده‌اند و این اتفاق مثبتی محسوب می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در حوزه آسیب‌های اجتماعی، افزود: طرح مرهم یکی از طرح‌های آموزش و پرورش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است به ویژه در موضوع خودکشی که ابتدا به صورت آزمایشی در آموزش و پرورش ناحیه یک شهر اصفهان و سپس در سراسر استان اجرا شد و می‌کوشد با مراقبت راهبردی همدلانه زمینه را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فراهم کند.

وی با اشاره به اهمیت شیوه برقراری ارتباط با دانش‌آموزان، تصریح کرد: معلمی در کلاس و میان دانش‌آموزان محبوب‌تر و موفق‌تر است که بتواند بهتر با دانش‌آموزان ارتباط بگیرد.

نم‌نبات در خصوص لزوم هویت‌بخشی به دانش‌آموزان، گفت: این موضوع باید در دستور کار معلمان باشد، زیرا آموزگاران تأثیر بسزایی در مدیریت دانش‌آموزان دارند و می‌توانند با هویت دادن به دانش‌آموز مانع حرکت آن در مسیر نادرست شوند.

وی پیرامون اینکه با هدف مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات این حوزه، اقدام به طراحی برنامه زنگ قانون کردیم، افزود: این طرح ابتدا به صورت آزمایشی و با کسب موفقیت در همه مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضطراب، پرخاشگری، خودکشی، اعتیاد، بدسرپرستی و بی‌سرپرستی را از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی موجود در مدارس دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیاری در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان برای فعالیت وجود دارد اما نیازمند اقدام و حمایت است.

کد خبر 656083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.