کم‌توجهی به کم‌بینایان، مدیران شیکاگو را دادگاهی کرد

دولت آمریکا بارها مدیران شیکاگو را به خاطر کم‌توجهی به ایمنی افراد دارای اختلالات بینایی در طراحی شهری مورد سرزنش قرار داده‌، با این حال به‌تازگی این افراد را برای بررسی بیشتر مسئله به دادگاه کشانده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیکاگو نسبت به سایر شهرهای آمریکایی از کمترین تعداد تابلوهای راهنما و علائم خیابانی برای تسهیل تردد افراد دارای اختلالات بینایی برخوردار است و همین امر، ایمنی این جوامع آسیب‌پذیر را حین عبور و مرور در معابر شهری با تهدید جدی مواجه کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که علائم راهنمایی و رانندگی مخصوص افراد کم‌بینا تنها در ۰.۵ درصد از تقاطع‌ها و معابر پرخطر شهر نصب شده است که این ویژگی، عبور و مرور این افراد را تحت تأثیر قرار داده است و حتی به انزوای بسیاری از آن‌ها در منازل خود منجر شده است. دولت آمریکا در این راستا، تاکنون بارها به مدیران شهر تذکر داده است، با این حال به‌تازگی قضائی کردن این مشکل را تنها راه حل مسئله دانسته است.

قضائی شدن کم‌توجهی شیکاگو به افراد کم‌بینا

مسئله کم‌توجهی مدیران شیکاگو به نصب علائم راهنمایی و رانندگی دوستدار افراد کم‌بینا و نابینا به دادگاه کشیده شد و مدیران شهر برای دفاع از خود ادعا کردند که برای جبران این مشکل در نظر دارند بیش از ۲۸۰۰ تقاطع شهری را به تابلوهای راهنما مجهز کنند تا از این طریق، ایمنی افراد دارای اختلالات بینایی را حین عبور و مرور افزایش دهند.

کم‌توجهی به کم‌بینایان، مدیران شیکاگو را دادگاهی کرد

البته دادگاه این دفاعیات را رد کرد و مدعی شد که مدیران شیکاگو در سال ۲۰۲۱ نیز متعهد به اعمال اقدامات مشابه شده بودند اما هیچ تغییر قابل توجهی در معابر شهری مشاهده نشد. در واقع، اعضای شورای شهر شیکاگو در سال ۲۰۲۱ مدعی به نصب ۱۰۰ تابلوی راهنمایی و رانندگی مخصوص افراد کم‌بینا و نابینا شده بودند اما تنها ۴۰ مورد از آن‌ها نصب شد.

سخنگوی شیکاگو در دادگاه ادعا کرد که در حال حاضر علائم راهنمایی و رانندگی در بیش از ۱۵۰ تقاطع پرخطر شهر در حال نصب است که به دنبال آن، نه‌تنها ایمنی افراد دارای اختلالات بینایی، بلکه سایر شهروندان بهبود قابل توجهی را تجربه خواهد کرد، ضمن این‌که توسعه پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری مجهز به تابلوهای مخصوص افراد کم‌بینا در آینده نزدیک به حضور ایمن این مردم در بیرون از منزل و به دنبال آن، کاهش انزوای اجتماعی میان آن‌ها منجر خواهد شد.

کم‌توجهی به کم‌بینایان، مدیران شیکاگو را دادگاهی کرد

کد خبر 656055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.