سرانجام کنفدراسیون فوتبال آسیا و روسیه به‌هم نرسیدند

با تائید دبیرکل فدراسیون فوتبال روسیه، این کشور به عضویت کنفدراسیون فوتبال آسیا درنخواهدآمد، چرا که امیدوار است تا در اتحادیه اروپا باقی‌ بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فدراسیون فوتبال روسیه طی ماه‌های اخیر به‌واسطه مشکلاتی که برایش به‌وجود آمده بود درخواست انتقال از اتحادیه فوتبال اروپا به کنفدراسیون فوتبال آسیا را به AFC را صادر کرد اما بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال روسیه حداقل از روی شانه‌های قاره کهن برداشته شد و پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و شایعه، بالاخره مشخص شد تیم‌ملی روسیه در تورنمنت کافا حضور نخواهد داشت و آن‌ها قصد ندارند پا به مسابقات آسیایی بگذارند.

این در شرایطی است که حتی پیش‌تر گفته می‌شد فدراسیون فوتبال روسیه می‌خواهد به عضویت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آید و بازی‌های دوستانه با تیم‌های آسیایی سرآغاز این موضوع است اما با اتفاقی که افتاد همچنین صحبت‌های صریح دبیرکل فدراسیون فوتبال روسیه درباره انتخاب آن‌ها برای آینده فوتبال این کشور، پایبندی به یوفا و امیدواری به پایان تحریم‌ها همه‌چیز را به خط پایان رساند.

ماکسیم میتروفانوف، دبیرکل فدراسیون فوتبال روسیه، با اشاره به اینکه درخواست پیوستن به کنفدراسیون آسیا مورد بررسی قرار نگرفت، مدعی شده بود که استدلال ما این است که همچنان امید وجود دارد که یوفا محرومیت باشگاه‌ها و تیم ملی روسیه از حضور در مسابقات را لغو کند. ما در حال مذاکره هستیم، با یوفا مذاکره می‌کنیم تا برای رفع محرومیت و بازگشت موافقت کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال روسیه همچنین خاطرنشان کرده است که یوفا نمی‌خواهد ما را از دست بدهد و ما نمی‌خواهیم یوفا را ترک کنیم. پیش از این و با طرح شایعاتی درخصوص انتقال روسیه به فوتبال آسیا، بسیاری از کارشناسان این کشور نسبت به ضرر مالی و فنی فوتبال روسیه ابراز نگرانی کرده بودند.

کد خبر 656052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.