روش‌های پرداخت فطریه نهادهای مختلف + جزئیات

همزمان با روزهای پایانی ماه رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر، دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی روش‌های جذب فطریه را اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در راستای جمع‌آوری فطریه ۵۰ هزار پایگاه جذب فطریه در سطح کشور فعال می‌شود که این پایگاه‌ها از طرف شورای زکات استان در محل برگزاری مراسم عید فطر مستقر هستند.

به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، تمام پایگاه‌ها باید دارای مجوز شورای زکات شهرستان یا استان باشند و هر پایگاه باید برای دریافت فطریه عام، فطریه سادات و کفاره عمد و غیرعمد تجهیز شده باشد.

در همین راستا از شب قبل از روز عید فطر تا بعد از مراسم این پایگاه‌ها در سراسر کشور مستقر هستند و تعدادی از پایگاه‌ها در دو روز تعطیلی عید در معابر جهت دریافت فطریه مستقر خواهند بود.

از آنجا که نهادهای حمایتی نیز به رسم هر ساله روش‌های جذب فطریه را اعلام می‌کنند، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نیز از آمادگی دفاتر کمیته امداد جهت دریافت فطریه مردمی خبر داد.

افراد می‌توانند فطریه عام خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۸۳۳، فطریه سهم سادات را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۸۱۱۵، کفاره عمد را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۶۶۶ و کفاره غیرعمد خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۴۰۷ واریز کنند. همچنین شماره‌گیری کد دستوری #۵*۸۸۷۷* و کد دستوری #۱۲* که از روز _پنجشنبه سی‌ویکم فروردین‌ماه _ فعال می‌شود، از سایر روش‌های پرداخت فطریه و کفاره است.

افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار، جامعه هدف سازمان بهزیستی است و رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از مردم دعوت کرده تا فطریه‌های خود را به پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه بهزیستی تحویل دهند؛ چراکه مددجویان بهزیستی ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند و افزون بر مشکلات معیشتی با مشکلات جسمانی و اجتماعی نیز درگیر هستند.

در سال پیش‌رو، افزون بر پایگاه‌های مستقر در مساجد و مصلاها، افراد می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای تلفن همراه مانند نرم‌افزار آپ، تاپ، #۷۲۴*، #۱۲۳* یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ مبالغ فطریه خود را واریز کنند.

موسسه خیریه کهریزک نیز در آستانه عید سعید فطر، راه‌های جذب فطریه را اعلام کرده است و در همین راستا نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی موسسه خیریه کهریزک به نشانی www.kahrizakcharity.com یا تماس با سامانه ۴۲۱۱۴۰۰۰ دفتر جلب مشارکت‌های مردمی درباره نحوه پرداخت کفاره و وجوه نقدی اطلاعات کسب کنند و سهمی در شادی‌بخشی به نیازمندان داشته باشند.

بر همین اساس شماره حساب‌های دریافت فطریه و کفاره توسط این موسسه به این شرح اعلام شده است: ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۱۳۹۵۱۰۵ فطریه عام، ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۱۳۹۵۱۱۳ فطریه سادات، ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۱۳۹۵۱۲۱ کفاره

فعالیت ۸۵۵ پایگاه جمع‌آوری فطریه در اصفهان

همچنین کریم زارع؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه و کفاره هم‌زمان در روز عید سعید فطر، در تمام مصلی‌های برگزاری نماز عید فطر در سطح استان مستقر خواهند بود.

وی با اشاره به استقرار ۸۵۵ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در سطح استان، افزود: چهار صندوق، فطریه عام، فطریه سادات، کفاره عمد و کفاره غیرعمد، در این پایگاه‌ها مستقر خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تصریح کرد: پایگاه‌های مستقر در میادین اصلی شهر، دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد استان نیز در دو روز ایام عید سعید فطر، آماده دریافت فطریه و کفاره عموم مردم هستند.

وی با اشاره به شیوه‌های الکترونیکی پرداخت فطریه، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند زکات فطریه را با شماره‌گیری #۵*۰۳۱*۸۸۷۷* پرداخت یا برای واریز فطریه عام به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۴۲۹ و واریز فطریه سادات به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۶۹۵ اقدام کنند.

کد خبر 656048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.