توسعه شبکه فاضلاب ارومیه یک مطالبه عمومی است

رئیس شورای اسلامی شهرستان ارومیه گفت: توسعه شبکه فاضلاب این شهرستان یک مطالبه عمومی است و پاسخ ندادن به این مطالبه موجب نارضایتی عمومی و پایین آمدن سطح مشارکت اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق توکلی‌مهر امروز_ پنج‌شنبه سی‌ویکم فروردین‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان که با حضور مدیر آب و فاضلاب ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه در محلات و بافت‌های قدیمی و کم‌برخوردار این شهر و شهرهای تابعه شاهد توازن در توسعه شبکه فاضلاب نیستیم، اظهار کرد: توسعه شبکه فاضلاب این شهرستان یک مطالبه عمومی است و پاسخ ندادن به این مطالبه موجب نارضایتی عمومی و پایین آمدن سطح مشارکت اجتماعی می‌شود.

وی افزود: بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی در بعضی محلات شهرستان ارومیه مشکل شهروندان را دوچندان کرده است که نیاز به مداخله ارگان‌های متولی برای جبران شرایط هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ارومیه گفت: در حال حاضر در بعضی محلات به علت در دست اقدام بودن توسعه شبکه فاضلاب با معابر خاکی روبه‌رو هستیم و نیاز به تسریع در توسعه داریم تا شهروندان از وضعیت ناخوشایند فعلی رهایی یابند، همچنین ارائه نشدن به‌موقع خدمات به شهرک‌های تازه تأسیس سبب کاهش ارزش افزوده و تبدیل آن شهرک‌های با قابلیت رشد به محلات ناکارآمد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دسترسی عموم شهروندان و ساکنان روستاها و بخش‌های تابعه به آب آشامیدنی و بهداشتی ضروری است، ادامه داد: نبود آب در زندگی روزمره شهروندان اختلال ایجاد می‌کند و در حال حاضر محلات، شهرک‌ها و روستاهایی چندین ساعت در روز آب شرب ندارند.

توکلی‌مهر خاطرنشان‌کرد: آب‌های سطحی و آب‌های زیرزمینی و همچنین فرهنگ‌سازی در راستای مصرف بهینه آب با توجه به بحران جدی آب در سطح کشور ضروری است.

وی تصریح کرد: به‌رغم پیشرفت علم و تکنولوژی‌های حوزه آبیاری و کشاورزی، زیرساخت‌های لازم برای آبیاری صنعتی در کمترین میزان خود هستند و آبیاری‌های سنتی موجب هدررفت آب‌های سطحی می‌شود، از این رو باید به سمت و سوی استفاده بهینه از منابع آبی حرکت کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با وضعیت کم آبی فعلی، شاهد بحران قطعی آب بیش از سال‌های گذشته خواهیم بود و روستاها با چالش‌های بحث برانگیز روبه‌رو می‌شوند که این موضوع مدیریت جدی را می‌طلبد و بهره‌برداری از چند مخزن نیمه‌تمام در ارومیه می‌تواند در کاهش مشکل کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه توسعه ارومیه در تمام حوزه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: باید تلاش کنیم که ارومیه برای سرمایه‌گذاران شهری جذاب باشد.

کد خبر 656024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.