شورای رقابت برای واردات خودرو هم دستورالعمل می‌دهد

سخنگوی شورای رقابت گفت: این شورا با هدف پایش و ایجاد رقابت در بازار، هفته آینده درباره واردات خودرو دستورالعملی تدوین خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل شجاعی با اشاره به افزایش ۵۰۰ میلیون‌تومانی قیمت خودروهای کرمان موتور اظهار کرد: سازمان حمایت دیروز نامه‌ای در این رابطه منتشر کرد و شورای رقابت نیز دستورالعملی را به سازمان حمایت اعلام خواهد کرد تا مسئله را رسیدگی کند.

وی افزود: هر افزایش قیمتی پس از مصوبه ۱۴۰۱ غیرقانونی است و سازمان حمایت موظف به رسیدگی است.

سخنگوی شورای رقابت ضمن عذرخواهی از مردم یادآوری کرد که گاه برقراری نظم و چارچوب، اندکی زمان بر است و حق مردم و تولیدکننده نباید ضایع شود و ما باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشیم.

شجاعی درباره گران‌شدن خودرو خاطرنشان کرد: در فضای عمومی به این نکته اشاره می‌شود که شورای رقابت فقط به فکر تولیدکننده است.

وی گفت: حمایت واقعی از مصرف‌کننده این است که تولید را حمایت کنیم و با رونق، مصرف‌کننده خواهد توانست رفاه خود را به دست آورد.

سخنگوی شورای رقابت ورود به سیستم توزیع خودرو را نیز به‌عنوان دخالت بیجا تلقی کرد و گفت: ما چند درصد تولیدات را به جوانی جمعیت اختصاص دادیم که یعنی عرضه محدود شود و قیمت بازار بر هم بریزد.

شجاعی با اشاره به اینکه مجلس با قانون جوانی جمعیت و تخصیص خودرو در این قانون، وضعیت بازار را بر هم ریخته و امروز یقه دیگران را می‌گیرد، گفت: مجلس باید فکری دیگر کند و دست از سر خودرو بردارد.

وی گفت: این شورا هفته آینده درباره واردات خودرو دستورالعمل خواهد داشت و برای پایش و ایجاد رقابت در بازار، به شکل جدی دستورالعملی برای واردات خواهیم داشت.

سخنگوی شورای رقابت گفت: تلاش داریم رفاه مصرف و تولیدکننده را در نظر داشته باشیم و هر سیاست که موجب سرکوب قیمت شود، عرضه را پایین می‌آورد.

شجاعی افزود: واحدهای تولیدی مونتاژی هم نباید دچار زیان شوند و برخی محصولات ممکن است اندکی افزایش قیمت داشته باشند؛ ولی فضای کلی این است که قیمت‌ها با اندکی کاهش مواجه شوند.

منبع: تسنیم

کد خبر 656021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.