پارکینگ‌ها و پمپ‌بنزین‌های وین خورشیدی می‌شود

شهرداری وین اتریش تصمیم گرفته است سقف مناطقی با بیشترین پتانسیل دریافت نور را به پنل‌های خورشیدی مجهز کند. پارکینگ‌های عمومی، پمپ‌های بنزین‌ و انبارهای شهری از بهترین گزینه‌ها در این راستا محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی در وین یک طرح بودجه جدید برای نصب سقف‌های به اصطلاح «پرنده خورشیدی» را اعلام کردند. منابع مالی این برنامه جدا از سایر طرح‌های بودجه فتوولتائیک توسط شهرداری تأمین می‌شود و بر مناطقی با بیشترین فضای باز تمرکز دارد که دارای پتانسیل برداشت انرژی زیادی هستند. این نقاط شامل پارکینگ‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، انبارها و فضاهایی با مناطق مسطح است که نور خورشید را بدون مانع دریافت می‌کنند.

پایتخت اتریش به طور پیوسته سهم خود را از تولید انرژی از طریق انرژی خورشیدی در سال‌های اخیر افزایش داده است. در سال ۲۰۲۰، شرکت برق این شهر اعلام کرد که ۲۶۰ نیروگاه فتوولتائیک را راه‌اندازی کرده است که حداکثر ۶۰ مگاوات برق را در اوج تولید فراهم می‌کند و انرژی مورد نیاز حدود ۲۵ هزار خانه را تأمین می‌کند.

پارکینگ‌ها و پمپ بنزین‌های وین خورشیدی می‌شود

در حال حاضر، طبق اعلام شهرداری، حدود پنج هزار سیستم فتوولتائیک روی پشت‌بام‌ها، نماها و فضاهای باز در سراسر شهر، شامل دولتی و خصوصی نصب شده است اما این کافی نیست به‌ویژه با هدف دستیابی به مفهوم بی‌طرفی آب‌وهوا تا سال ۲۰۴۰، مقامات محلی باید به طور دائم راه‌های جدیدی برای گسترش قلمروی مناسب برای نصب پنل‌های خورشیدی بیشتر بیابند. اینجا است که پارکینگ‌ها، انبارها و پمپ‌بنزین‌ها مهم تلقی می‌شوند، چراکه با وجود سقف‌های وسیع، پتانسیل بالایی برای نصب پنل‌های خورشیدی دارند.

شهرداری ۱.۵ میلیون یورو برای این طرح در نظر گرفته است که به صورت یکجا در اختیار گیرندگان پروژه قرار خواهد گرفت، با این حال، مقدار دقیق هزینه بر اساس اندازه نیروگاه خورشیدی تعیین می‌شود. سیستم‌های خورشیدی که می‌توانند تا ۱۰۰ کیلووات در اوج تولید (kWp) فراهم بیاورند ، ۷۵۰ یورو به ازای هر کیلووات‌برثانیه دریافت خواهند کرد. برای ظرفیت‌های بالاتر از ۱۰۱ کیلووات‌برثانیه، شهر ۶۰۰ یورو به ازای هر کیلووات‌برثانیه ارائه می‌کند. علاوه بر این، هر پروژه حداکثر تا ۲۰۰ هزار یورو و حداکثر ۳۰ درصد هزینه‌ها را می‌توان تأمین مالی کرد.

کد خبر 655987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.