تشکیل مجدد مجمع عمومی انجمن هنرهای نمایشی اصفهان

رئیس هیئت موسس مجمع عمومی انجمن هنرهای نمایشی اصفهان، گفت: این مجمع از ششم اردیبهشت‌ماه در سالن هنرستان هنرهای زیبا تشکیل می‌شود.

احسان جانمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجمع عمومی انجمن هنرهای نمایشی اصفهان، ششم اردیبهشت‌ماه در سالن هنرستان هنرهای زیبا تشکیل می‌شود. بنده به‌عنوان رئیس هیئت مؤسس و جواد ایزددوست و جواد صرامی اعضای هیئت‌رئیسه هستند که به تشریح اساسنامه جدید انجمن هنرهای نمایشی مصوب مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعضا می‌پردازیم.

وی ادامه داد: افراد مایل به کاندیداتوری در این مجمع اعلام آمادگی می‌کنند، سپس یک ماه فرصت بررسی صلاحیت‌ها است، سپس انتخابات توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت مؤسس، در اوایل خردادماه برگزار و اعضای هیئت‌مدیره برای دو سال انتخاب می‌شوند، همچنین مدیرعامل توسط هیئت‌مدیره انتخاب خواهد شد.

لزوم وجود صنف قوی برای اهالی تئاتر

رئیس هیئت مؤسس مجمع عمومی انجمن هنرهای نمایشی اصفهان، با تأکید بر اینکه وجود یک‌نهاد و صنف قوی برای تئاتری‌ها ضروری است، گفت: تلاش بر این است تا یک‌سری ایرادها اصلاح و درخصوص برخی از مسائل مانند نبود سرویس‌دهی مناسب برای تئاتر در مجتمع فرشچیان مطالبه‌گری صورت گیرد، امیدوارم که بتوانیم در مجمع عمومی این روند را برای تمام هنرمندان تئاتر تشریع و روند انتخابات را تسریع کنیم تا در اوایل خردادماه این انتخابات برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه چند عامل باعث تعلیق انجمن هنرهای نمایشی اصفهان شد، تصریح کرد: در دوره‌های قبل پیگیری مطالبات اهالی تئاتر آن‌طور که انتظار می‌رفت توسط انجمن صورت نمی‌گرفت از طرفی مشخص نبودن آئین‌نامه جدید دلیل این اتفاقات بود، آئین‌نامه جدید دو بار مورد تغییر و تحول واقع شد، جریاناتی مثل جشنواره‌های استان و سایر جشنواره‌ها، اولویت‌های دیگر در تئاتر بودند، این سه مورد باعث تعویق درروند فعالیت‌ها شد.

جانمی ادامه داد: فعالیت مجدد مجمع را به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیئت مؤسس رقم خواهد خورد، بعد از گذشت چند سال مجمع عمومی مجدد تشکیل می‌شود.

پیگیری تئاتر شهر مطالبه اهالی تئاتر

وی با اشاره به اینکه اهالی تئاتر مطالباتی به‌حق دارند، گفت: داشتن صنف قوی، تنظیم چشم‌انداز، پیگیری تئاتر شهر، تعامل با ارگان‌ها و ادارات ذی‌ربط ازجمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی شهرداری که به‌حق وظیفه اصلی تئاتر را به دوش می‌کشد، ازاین‌دست مطالبات است، البته از خانه تئاتر حوزه هنری و به‌تازگی مجتمع فرهنگی فرشچیان که فعالیت‌های مرتبط با تئاتر در مجموعه بسیار کم‌رنگ شده است توقع بیشتری داریم.

کد خبر 655961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.